Dziś jest Piątek, 3 stycznia 2020 r.
rozmiar tekstu: A A A

Przetarg

DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
w OSTROWCU ŚWIĘTOKRZYSKIM

 

OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO PRACY
w MIEJSKIM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ
w OSTROWCU ŚWIĘTOKRZYSKIM

ul. Świętokrzyska 22

 

 

NAZWA STANOWISKA:  GŁÓWNY KSIĘGOWY

 

I. WYMAGANIA NIEZBĘDNE - KONIECZNE DO PODJĘCIA PRACY NA STANOWISKU:

 

1)     posiadanie obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym,

2)     posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,

3)     nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów, za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub za przestępstwo skarbowe,

4)   powinna posiadać znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego, w przypadku kandydata posiadającego obywatelstwo inne niż polskie - znajomość języka polskiego powinna być potwierdzona stosownym dokumentem

5) spełnienie jednego z poniższych warunków:

a)         ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadać co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,

b)        ukończoną średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiadać co najmniej 6-letnia praktykę w księgowości,

c)         jest wpisanym do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,

d)        posiadać certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów,

6) znajomość przepisów związanych z:

a)      finansami i rachunkowością, ze szczególnym uwzględnieniem zasad rachunkowości obowiązujących w jednostkach sektora finansów publicznych, prowadzeniem gospodarki finansowej jednostek budżetowych, prowadzeniem egzekucji administracyjnych  i sprawozdawczości budżetowej,

b)      ustawą o finansach publicznych,

c)      ustawą o rachunkowości,

d)     ustawą o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,

e)      problematyką finansowania zadań realizowanych na podstawie:

-            ustawy o pomocy społecznej,

-            ustawy o dodatkach mieszkaniowych,

-            ustawy o świadczeniach rodzinnych,

-            ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,

-            ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,

-            ustawy o oświacie w zakresie udzielania uczniom świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym,

-            ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,

-            ustawy - Prawo energetyczne w zakresie przyznawania odbiorcy wrażliwemu energii elektrycznej zryczałtowanego dodatku energetycznego,

-            ustawy o Karcie Dużej Rodziny,

7) znajomość programów komputerowych, służących do rozliczeń bankowych, tzw. „bankowość elektroniczna”, do prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz do sporządzania sprawozdawczości budżetowej.

 

II. WYMAGANIA DODATKOWE:

 

1)     Pożądane jest doświadczenie na stanowisku głównego księgowego lub zastępcy głównego księgowego jednostki budżetowej lub zakładu budżetowego,

2)     Doświadczenie w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej i księgowości
w jednostkach organizacyjnych sektora finansów publicznych,

3)     Doświadczenie w obsłudze aplikacji komputerowych, takich jak: pakiet biurowy Office, program księgowy OTAGO, w tym: program finansowy, kadrowy, płacowy, planowania budżetowego i programu „Płatnik”

4)     Znajomość ustawy prawo zamówień publicznych,

5)     Doświadczenie oraz znajomość przepisów dotyczących zasad wykorzystywania, ewidencjonowania i rozliczania środków finansowych przyznanych na realizację projektów w ramach programów Unii Europejskiej,

6)     Umiejętność kierowania zespołem,

7)     Samodzielność, komunikatywność, umiejętność sprawnego podejmowania decyzji
i pracy na samodzielnym stanowisku,

8)     Staranność, rzetelność, dokładność, obowiązkowość,

9)     Umiejętność analitycznego, syntetycznego i twórczego myślenia.

 

III. ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU:

 

1)     Prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostki.

2)     Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad dokonywania wydatków publicznych.

3)     Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych
z planem finansowym oraz wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczący operacji gospodarczych i finansowych jednostki.

4)     Opracowanie planów finansowych jednostki (dochodów i wydatków) i ich zmian.

5)     Sporządzanie sprawozdań finansowych, budżetowych oraz innych związanych
z realizacją zadań jednostki.

6)     Nadzór i kontrola wykonywanych zadań przez Dział Finansowo – Księgowy zgodnie z § 23 Regulaminu Organizacyjnego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim zatwierdzonego zarządzeniem Nr III/142/2014 Prezydenta Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego z dnia 19 marca 2014 r.

 

IV. WARUNKI PRACY NA STANOWISKU:

Praca biurowa, przy komputerze.

 

V. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%.

 

VI. WYMAGANE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA:

 

1)     Aktualne CV.

2)     List motywacyjny.

3)     Poświadczone za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów poświadczających kwalifikacje i przebieg pracy zawodowej.

4)     Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państw, o których mowa w pkt. I. 1

5)     Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o niekaralności (w zakresie wskazanym w pkt. I. 2).

6)     Oświadczenie, że kandydat nie był karany za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
w trybie ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych /Dz. U. z 2013 r. poz. 168, z 2012 r. poz. 1529/.

7)      Oświadczenie o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych

zawartych w ofercie pracy dla potrzeb procesu naboru na stanowisko urzędnicze – główny

księgowy w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
(Dz. U. z 2014 r., poz.1182 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1202 ) .”

VII. INNE INFORMACJE:

1)     Informacja o kandydatach, którzy spełnili wymagania formalne i przeszli tym samym
do kolejnego etapu postępowania (rozmowa kwalifikacyjna) zostanie opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim www.arl.ostrowiec.pl/bip/mops oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim ul. Świętokrzyska 22 w terminie 4 dni od daty zakończenia przyjęcia ofert. Kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie przeprowadzenia z nimi rozmowy kwalifikacyjnej. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza komisja, której przewodniczy Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.

2)     Osoby, których zgłoszenie do naboru nie spełniło wymogów określonych w ogłoszeniu
o naborze, na wezwanie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, obowiązane są odebrać złożone przez siebie dokumenty związane z naborem – w terminie 10 dni od daty ogłoszenia wyników naboru w Biuletynie Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim na stronie www.arl.ostrowiec.pl/bip/mops i tablicy informacyjnej w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim ul. Świętokrzyska 22. W przypadku nie odebrania dokumentów w w/w terminie zostaną one komisyjnie zniszczone. Dokumenty osób, które nie zostały wybrane do zatrudnienia na wolne stanowisko pracy są przechowywane (archiwizowane) przez okres 2 lat.

3)                 Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim na stronie www.arl.ostrowiec.pl/bip/mops i tablicy informacyjnej w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim ul. Świętokrzyska 22 przez okres trzech miesięcy.

4)     Osoba wybrana do zatrudnienia przed zawarciem umowy o pracę będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” wydane z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za przestępstwa, o których mowa w pkt. I pkt. 3.

 

Dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie w terminie
do 13 kwietnia 2015 r. w sekretariacie Ośrodka, bądź korespondencyjnie na adres:

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Świętokrzyska 22

27-400 Ostrowiec Świętokrzyski

 

Dokumenty należy opatrzeć dopiskiem:

 

„Nabór – Główny Księgowy”

 

Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

 

UWAGA :

W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym,
w rozumieniu art. 16 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r.
/Dz. U. z 2014 r. poz. 1202/, umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony nie dłuższy niż
6 miesięcy, z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.

W czasie trwania w/w umowy na czas określony dla pracownika organizuje się służbę przygotowawczą, zgodnie z art. 19 w/w ustawy i zarządzeniem Nr 26/2009 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim z dnia 10.12.2009 r. w sprawie szczegółowego sposobu przeprowadzania służby przygotowawczej i organizowania egzaminu kończącego tę służbę w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim.


                                                                                                                        DYREKTOR
                                                                                                              Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
                                                                                                                          w Ostrowcu Świętokrzyskim

                                                                                                                    mgr Stanisław Fiolik

Osoba, która opublikowała informację: Jacek Łakomiec
Data opublikowania w BIP: 2015-04-01 11:34:23

Osoba, która wytworzyła lub odpowiada za treść: Stanisław Fiolik
Data wytworzenia informacji: 2015-04-01

Liczba wyświetleń: 3394

Strona została odwiedzona 1415775 razy
Administracja techniczna serwera: Marcin Sztaba, ARL Sp. z o.o. w Ostrowcu Św.
Polityka cookies