Dziś jest Piątek, 3 stycznia 2020 r.
rozmiar tekstu: A A A

Przetarg

DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
w OSTROWCU ŚWIĘTOKRZYSKIM

 

OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO PRACY
w MIEJSKIM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ
ul. ŻABIA 31

 

 

NAZWA STANOWISKA: Starszy inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy

Wymiar etatu: ¼ etatu

 

I. WYMAGANIA KONIECZNE:

1)          wykształcenie: zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 3 letni staż pracy w służbie bhp lub wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,

2)          pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

3)          nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

4)          nieposzlakowana opinia,

5)          stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,

6)          znajomość:

1/ przepisów Kodeksu pracy,

2/ przepisów w zakresie bhp i p.poż wynikających z Kodeksu pracy i aktów wykonawczych,

7)          samodzielność w wykonywaniu zadań,

8)          umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa.

 

II. WYMAGANIA DODATKOWE:

1)      doświadczenie w pracy w służbie bhp, w tym na samodzielnym stanowisku inspektora bhp,

2)      posiadanie przeszkolenia w zakresie ochrony przeciwpożarowej,

3)      posiadanie aktualnego szkolenia okresowego w zakresie bhp.

 

III. GŁÓWNE OBOWIĄZKI:

1)          przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów i zasad przeciwpożarowych,

2)              przeprowadzanie obowiązkowych szkoleń wstępnych i okresowych pracowników z zakresu bhp i  p.poż., jak również prowadzenie dokumentacji szkoleń,

3)              przestrzegania terminów szkoleń bhp, prowadzenie stosownej dokumentacji,

4)              sporządzanie i aktualizowanie oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy oraz prowadzenie stosownej dokumentacji,

5)              bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,

6)              sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,

7)              dokonywanie okresowych kontroli oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz przedstawianie w tym zakresie stosownych wniosków,

8)              udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,

9)              udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji zakładu pracy albo jego części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszania wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i dokumentacji,

10)          udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy, urządzeń produkcyjnych oraz innych urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwa pracowników,

11)          przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy,

12)          opracowywanie wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ustalanie zadań osobom kierującymi pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,

13)          opracowywanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,

14)          ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,

15)      prowadzenie postępowań w sprawach pracowników MOPS i innych osób wykonujących czynności zlecone przez MOPS, którzy ulegli wypadkom przy pracy lub w drodze do pracy i z pracy do domu,

16)      prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, w drodze do pracy, z pracy do domu, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby,

17)      doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,

18)          współpraca z kierownikami komórek organizacyjnych w zakresie organizowania szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy i ochrony przeciwpożarowej oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,

19)          współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników,

20)          współdziałanie z zakładowymi organizacjami związkowymi przy:

1/ podejmowaniu przez nie działań mających na celu przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, w trybie i zakresie ustalonym w odrębnych przepisach,

2/ podejmowanych przez pracodawcę przedsięwzięciach mających na celu poprawę warunków pracy.

21)          uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy,

22)          występowanie do osób kierujących pracownikami z zaleceniami usunięcia stwierdzonych zagrożeń wypadkowych i szkodliwości zawodowych oraz uchybień w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,

23)          prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem pracownikom odzieży ochronnej i ekwiwalentu za używanie odzieży własnej,

24)          współpraca z instytucjami sprawującymi nadzór w zakresie bhp i p.poż oraz realizacja wydanych prze nie zaleceń i postanowień.

 

IV. WYMAGANE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA:

 

1)      aktualne CV

2)      list motywacyjny,

3)      kserokopie dokumentów poświadczających kwalifikacje i przebieg pracy zawodowej,

4)      podpisane oświadczenie o zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,

5)          podpisane oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe lub kopia aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego, czy nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

 

Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie w terminie do dnia 09 czerwca 2009 r. w sekretariacie bądź korespondencyjnie na adres:

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Żabia 31

27-400 Ostrowiec Świętokrzyski

 

Dokumenty należy opatrzyć dopiskiem:

 

„Nabór – Starszy inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy”

 

Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrzone.

 

 

V. INNE INFORMACJE:

 

1.      Kandydaci, których aplikacje spełniły wymagania formalne zawarte w ogłoszeniu o naborze na stanowisko zostaną zawiadomieni telefonicznie lub pisemnie o terminie przeprowadzenia z nimi rozmowy kwalifikacyjnej. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza komisja, której przewodniczy Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.

 

2.      Osoby, których zgłoszenie do naboru nie spełniło wymogów określonych w ogłoszeniu o naborze, na wezwanie MOPS obowiązane są odebrać złożone przez siebie dokumenty związane z naborem – w terminie 10 dni od daty ogłoszenia wyników naboru w Biuletynie Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim /www.arl.ostrowiec.pl/bip/mops/ i tablicy informacyjnej w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim ul. Żabia 31. W przypadku nie odebrania dokumentów w w/w terminie zostaną one komisyjnie zniszczone. Dokumenty osób, które nie zostały wybrane do zatrudnienia na wolne stanowisko pracy są przechowywane (archiwizowane) przez okres 2 lat.

 

3.      Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim /www.arl.ostrowiec.pl/bip/mops/ oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim ul. Żabia 31 przez okres trzech miesięcy.

 

4.      Osoba wybrana do zatrudnienia przed zawarciem umowy o pracę będzie zobowiązana do przedstawienia aktualnego „Zapytania o udzielnie informacji o osobie” wydane z Krajowego Rejestru Karnego, że nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

 

U w a g a:

 

Zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r. z osobą podejmującą po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za dwutygodniowym wypowiedzeniem z obowiązkiem odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem.

 

Przez osobę podejmującą pracę po raz pierwszy rozumie się osobę, która nie była wcześniej zatrudniona w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego - art. 16 ust.  3.

 

 

Stanisław Fiolik

Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Ostrowcu Świętokrzyskim

Osoba, która opublikowała informację: Sylwester Wesołowski
Data opublikowania w BIP: 2013-10-30 14:52:34

Osoba, która wytworzyła lub odpowiada za treść: Sylwester Wesołowski
Data wytworzenia informacji: 2009-09-21

Liczba wyświetleń: 944

Strona została odwiedzona 1415779 razy
Administracja techniczna serwera: Marcin Sztaba, ARL Sp. z o.o. w Ostrowcu Św.
Polityka cookies