-
Status prawny/Organizacja jednostki
-
Przedmiot działania i kompetencje
-
Kontrola zarządcza
-
Inne dane udostępniane publicznie
-
Kontrole
-
Majątek
-
Rejestry i ewidencja
-
Komunikaty
-
Redakcja BIP
-
Sprawozdania Finansowe
-
Zamówienia publiczne - obowiązek informacyjny
-
Zamówienia publiczne
Przetarg
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
w OSTROWCU ŚWIĘTOKRZYSKIM
OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO PRACY
w MIEJSKIM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ
ul. ŻABIA 31
NAZWA STANOWISKA: Starszy inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy
Wymiar etatu: ¼ etatu
I. WYMAGANIA KONIECZNE:
1) wykształcenie: zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 3 letni staż pracy w służbie bhp lub wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) nieposzlakowana opinia,
5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
6) znajomość:
1/ przepisów Kodeksu pracy,
2/ przepisów w zakresie bhp i p.poż wynikających z Kodeksu pracy i aktów wykonawczych,
7) samodzielność w wykonywaniu zadań,
8) umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa.
II. WYMAGANIA DODATKOWE:
1) doświadczenie w pracy w służbie bhp, w tym na samodzielnym stanowisku inspektora bhp,
2) posiadanie przeszkolenia w zakresie ochrony przeciwpożarowej,
3) posiadanie aktualnego szkolenia okresowego w zakresie bhp.
III. GŁÓWNE OBOWIĄZKI:
1) przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów i zasad przeciwpożarowych,
2) przeprowadzanie obowiązkowych szkoleń wstępnych i okresowych pracowników z zakresu bhp i p.poż., jak również prowadzenie dokumentacji szkoleń,
3) przestrzegania terminów szkoleń bhp, prowadzenie stosownej dokumentacji,
4) sporządzanie i aktualizowanie oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy oraz prowadzenie stosownej dokumentacji,
5) bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
6) sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
7) dokonywanie okresowych kontroli oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz przedstawianie w tym zakresie stosownych wniosków,
8) udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
9) udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji zakładu pracy albo jego części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszania wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i dokumentacji,
10) udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy, urządzeń produkcyjnych oraz innych urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwa pracowników,
11) przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy,
12) opracowywanie wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ustalanie zadań osobom kierującymi pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
13) opracowywanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
14) ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
15) prowadzenie postępowań w sprawach pracowników MOPS i innych osób wykonujących czynności zlecone przez MOPS, którzy ulegli wypadkom przy pracy lub w drodze do pracy i z pracy do domu,
16) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, w drodze do pracy, z pracy do domu, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby,
17) doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
18) współpraca z kierownikami komórek organizacyjnych w zakresie organizowania szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy i ochrony przeciwpożarowej oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,
19) współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników,
20) współdziałanie z zakładowymi organizacjami związkowymi przy:
1/ podejmowaniu przez nie działań mających na celu przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, w trybie i zakresie ustalonym w odrębnych przepisach,
2/ podejmowanych przez pracodawcę przedsięwzięciach mających na celu poprawę warunków pracy.
21) uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy,
22) występowanie do osób kierujących pracownikami z zaleceniami usunięcia stwierdzonych zagrożeń wypadkowych i szkodliwości zawodowych oraz uchybień w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
23) prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem pracownikom odzieży ochronnej i ekwiwalentu za używanie odzieży własnej,
24) współpraca z instytucjami sprawującymi nadzór w zakresie bhp i p.poż oraz realizacja wydanych prze nie zaleceń i postanowień.
IV. WYMAGANE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA:
1) aktualne CV
2) list motywacyjny,
3) kserokopie dokumentów poświadczających kwalifikacje i przebieg pracy zawodowej,
4) podpisane oświadczenie o zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
5) podpisane oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe lub kopia aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego, czy nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie w terminie do dnia 09 czerwca 2009 r. w sekretariacie bądź korespondencyjnie na adres:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Żabia 31
27-400 Ostrowiec Świętokrzyski
Dokumenty należy opatrzyć dopiskiem:
„Nabór – Starszy inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy”
Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrzone.
V. INNE INFORMACJE:
1. Kandydaci, których aplikacje spełniły wymagania formalne zawarte w ogłoszeniu o naborze na stanowisko zostaną zawiadomieni telefonicznie lub pisemnie o terminie przeprowadzenia z nimi rozmowy kwalifikacyjnej. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza komisja, której przewodniczy Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
2. Osoby, których zgłoszenie do naboru nie spełniło wymogów określonych w ogłoszeniu o naborze, na wezwanie MOPS obowiązane są odebrać złożone przez siebie dokumenty związane z naborem – w terminie 10 dni od daty ogłoszenia wyników naboru w Biuletynie Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim /www.arl.ostrowiec.pl/bip/mops/ i tablicy informacyjnej w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim ul. Żabia 31. W przypadku nie odebrania dokumentów w w/w terminie zostaną one komisyjnie zniszczone. Dokumenty osób, które nie zostały wybrane do zatrudnienia na wolne stanowisko pracy są przechowywane (archiwizowane) przez okres 2 lat.
3. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim /www.arl.ostrowiec.pl/bip/mops/ oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim ul. Żabia 31 przez okres trzech miesięcy.
4. Osoba wybrana do zatrudnienia przed zawarciem umowy o pracę będzie zobowiązana do przedstawienia aktualnego „Zapytania o udzielnie informacji o osobie” wydane z Krajowego Rejestru Karnego, że nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
U w a g a:
Zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r. z osobą podejmującą po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za dwutygodniowym wypowiedzeniem z obowiązkiem odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem.
Przez osobę podejmującą pracę po raz pierwszy rozumie się osobę, która nie była wcześniej zatrudniona w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego - art. 16 ust. 3.
Stanisław Fiolik
Dyrektor
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Ostrowcu Świętokrzyskim
Data opublikowania w BIP: 2013-10-30 14:52:34
Osoba, która wytworzyła lub odpowiada za treść: Sylwester Wesołowski
Data wytworzenia informacji: 2009-09-21
Liczba wyświetleń: 944