-
Status prawny/Organizacja jednostki
-
Przedmiot działania i kompetencje
-
Kontrola zarządcza
-
Inne dane udostępniane publicznie
-
Kontrole
-
Majątek
-
Rejestry i ewidencja
-
Komunikaty
-
Redakcja BIP
-
Sprawozdania Finansowe
-
Zamówienia publiczne - obowiązek informacyjny
-
Zamówienia publiczne
Przetarg
Gmina Ostrowiec Świętokrzyski- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Świętokrzyska 22
27-400 Ostrowiec Św.
Znak sprawy: MOPS.ZP/1/2015
Dotyczy:
ZAWIADOMIENIE OWYKLUCZENIU I ODRZUCENIU OFERTY WYKONAWCY
ORAZ O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
I.
Zamawiający działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r., poz. 907, z późn. zm.) – zwaną dalej pzp, informuje o odrzuceniu oferty nr 1 złożonej przez Wykonawcę Agencję Służby Społecznej Kościelak sp. j., ul. Kwiatowa 7a, 02-579 Warszawa, ponieważ oferta zawiera błędy w obliczeniu ceny.
Uzasadnienie prawne:
Podstawą prawną odrzucenia oferty jest art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
Uzasadnienie faktyczne
Wykonawca Agencja Służby Społecznej Kościelak sp. j. w złożonej ofercie, tj. w formularzu ofertowym oraz formularzu cenowym wskazał, iż przedmiot zamówienia podlega opodatkowaniu podatkiem VAT w stawce 23%. Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 23 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług zwalnia się od podatku usługi opieki nad osobami niepełnosprawnymi, przewlekle chorymi lub osobami w podeszłym wieku, świadczone w miejscu ich zamieszkania przez podmioty inne niż wymienione w pkt 22, oraz dostawę towarów ściśle z tymi usługami związaną. Do usług tych należy zaliczyć usługi objęte przedmiotem zamówienia. Zgodnie z uchwałą Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 21.06.2012 r. w sprawie o sygn. akt KIO/KD 54/12 „gdy zamawiający nie określił w SIWZ konkretnej stawki podatku VAT, przyjęcie w ofercie nieprawidłowej stawki podatku VAT jest równoznaczne z błędem w obliczeniu zawartej w ofercie ceny, polegającym na wadliwym doborze przez wykonawcę elementu mającego wpływ na obliczenie wysokości zaoferowanej ceny. W takim przypadku znajduje zastosowanie art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp skutkujący odrzuceniem oferty zawierającej cenę obliczoną z zastosowaniem nieprawidłowej stawki podatku VAT”. Sąd Najwyższy w uchwałach z dnia 20.10.2011 r. w sprawach o sygn. akt III CZP 52/11 i III CZP 53/11 stwierdził, iż „określenie w ofercie ceny brutto z uwzględnieniem nieprawidłowej stawki podatku od towarów i usług stanowi błąd w obliczeniu ceny, jeżeli brak jest ustawowych przesłanek wystąpienia omyłki.”
Mając powyższe na uwadze należy przyjąć, iż oferta Wykonawcy Agencji Służby Społecznej Kościelak sp. j. zawiera błąd w obliczeniu ceny.
Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 6) Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli zawiera błędy w obliczeniu ceny.
II.
Zamawiający działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r., poz. 907, z późn. zm.) – zwaną dalej pzp, informuje o wykluczeniu z postępowania Wykonawcy i odrzuceniu oferty nr 2 złożonej przez Wykonawcę MEDIS24 Sp. z o.o., ul. Polowa 19, 18-300 Zambrów, ponieważ Wykonawca ten nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
Uzasadnienie prawne:
Podstawa prawną wykluczenia Wykonawcy jest art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. Podstawą prawną odrzucenia oferty jest art. 24 ust. 4 w zw. z art. 89 ust. 1 pkt 5 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
Uzasadnienie faktyczne:
Zgodnie z pkt V.1.5) SIWZ o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Zamawiający wskazał w SIWZ, iż Wykonawca, aby móc uznać, że warunek spełnia, musi przedstawić informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 150.000,00 zł (słownie sto pięćdziesiąt tysięcy złotych), wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielnie zamówienia. Zgodnie z pkt VI.II.5 Wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie potwierdzenia niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pzp musi załączyć do oferty aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
Wykonawca MEDIS24 Sp. z o.o. w złożonej w dniu 10.06.2015 r., a otwartej w dniu 11.06.2015 r., ofercie nie załączył informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej oraz załączył informacje z KRK z dnia 20.11.2014 r., 06.11.2014 r., 18.11.2014 r. W dniu 11.06.2015 r. Zamawiający wezwał Wykonawcę do uzupełnienia dokumentów. W wyznaczonym terminie Wykonawca przedstawił wydruk z konta internetowego banku oraz informacje z KRK dot. MEDIS 24 Sp. z o.o. oraz członków zarządu Łukasza Zasim oraz Piotra Pogorzelskiego. Z przedstawionego wydruku z konta bankowego wynika, iż Wykonawca posiada środki finansowe na rachunkach firmowych w wysokości 73851,29 zł. Z odpisu Krajowego Rejestru Sądowego Wykonawcy wynika, iż w skład zarządu wchodzi Łukasz Zasim, Piotr Pogorzelski oraz Marcin Grzesiak oraz że żaden z członków zarządu nie został zawieszony w czynnościach. Wykonawca w wyniku wezwania do uzupełnienia dokumentów nie przedstawił zaświadczenia z KRK dot. Marcina Grzesiak. Mając powyższe na uwadze należy przyjąć, iż Wykonawca MEDIS24 Sp. z o.o. nie spełnia warunków udziału w postępowaniu.
Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt. 5 ustawy pzp Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Nie przedstawienie przez Wykonawcę informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej posiadanych przez Wykonawcę środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę 150.000,00 zł (słownie sto pięćdziesiąt tysięcy złotych) oraz nie przedstawienie zaświadczenia z KRK dot. członka zarządu Marcina Grzesiak należy zakwalifikować jako niewykazanie przez Wykonawcę spełnienia warunków udziału w postępowaniu i dlatego też w/w Wykonawcę należało wykluczyć z postępowania, a w konsekwencji złożoną ofertę należało odrzucić.
III.
Zamawiający działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r., poz. 907, z późn. zm.), informuje o wyborze ofert najkorzystniejszych w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.
Zamawiający przeprowadził badanie i ocenę pozostałych złożonych i niepodlegających odrzuceniu ofert na podstawie kryteriów określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia tj. cena oraz liczba osób zdolnych do wykonania zamówienia.
Zamawiający informuje iż została wybrana niżej wskazana oferta:
Oferta oznaczona nr 3 złożona przez Świętokrzyski Oddział Okręgowy Polskiego Czerwonego Krzyża, ul. Sienkiewicza 68, 25-501 Kielce
Poniżej przedstawiamy tabele zawierające wykaz Wykonawców, których oferta niepodlegała odrzuceniu ze streszczeniem oceny i porównaniem złożonych ofert wraz z przyznaną punktacją.
Numer oferty
|
Firma (nazwa) oraz adres Wykonawcy
|
Kryteria oceny ofert wraz z przyznaną punktacją
|
Cena oferty brutto
|
|
3. |
Świętokrzyski Oddział Okręgowy Polskiego Czerwonego Krzyża ul. Sienkiewicza 68, 25-501 Kielce |
Cena |
80 pkt |
215860,00 zł |
Liczba osób zdolnych do wykonania zamówienia |
10 pkt |
|||
Doświadczenie Wykonawcy |
10 pkt |
Uzasadnienie:
Wybrana oferta spełnia wszystkie wymagania zamawiającego określone w treści SIWZ. Oferta uzyskała najwyższą ilość punktów – zawiera najniższą cenę wykonania usługi oraz największą liczbę osób zdolnych do wykonania zamówienia. Oferta najkorzystniejsza w rozumieniu art. 2 pkt 5 PZP.
Jednocześnie Zamawiający informuje, że termin zawarcia umowy o zamówienia publiczne w przedmiotowym postępowaniu, zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt. 2) PZP, nastąpi w dniu 29.06.2015 r. w siedzibie Zamawiającego.
Z upoważnienia Dyrektora
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Ostrowcu Świętokrzyskim
ZASTĘPCA DYREKTORA
mgr Joanna Gałczyńska
Data opublikowania w BIP: 2015-06-18 14:39:52
Data ostatniej zmiany treści informacji: 2015-06-18 14:40:21
Osoba, która wytworzyła lub odpowiada za treść: Joanna Gałczyńska
Data wytworzenia informacji: 2015-06-18
Liczba wyświetleń: 1172
- Przetarg został zaktualizowany przez Sylwester Wesołowski o 2015-06-18 14:40:21