artykuł nr 1

Kontakt

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

adres:
ul. Świętokrzyska 22
27-400 Ostrowiec Świętokrzyski

 tel. 41 276 76 00
 fax: 41 265 22 51

e-mail: biuro@mopsostrowiec.pl

Elektroniczna skrzynka podawcza na ePUAP: /0sorh17w1x/SkrytkaESP

Godziny pracy MOPS:

od poniedziałku do piątku: od godziny 7:00 do godziny 15:00
 

Sekretariat MOPS

Piętro IV
tel. 41 276 76 00

Kancelaria MOPS

Piętro III
tel. 41 276 76 20
Składnie dokumentów i korespondencji

Kasa MOPS: nieczynna

Numery rachunków bankowych

  • 59 1090 2040 0000 0001 4742 3371  Rachunek bieżący
  • 32 1090 2040 0000 0001 4742 3372  Rachunek dochodów

Dział Realizacji Świadczeń Pomocy Społecznej

Piętro III
od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 15:00

Wydawanie decyzji dotyczących zasiłków:

  • stałych i potwierdzenia prawa do świadczeń opieki zdrowotnej – pok. 3.6 tel. 41 276 76 31
  • celowych specjalnych, okresowych, dożywiania dorosłych, składanie wniosków i wydawanie zaświadczeń z pomocy społecznej - pok. 3.16 tel. 41 276 76 26
  • celowych, dożywiania dzieci, pobytu w mieszkaniu chronionym, składanie wniosków dot. wypłacania wynagrodzenia należnego opiekunowi z tyt. sprawowania opieki przyznanego - pok. 3.15, 41 276 76 23

 

Dział Świadczeń Rodzinnych i Wychowawczych

Piętro V

Obsługa interesanta: przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych, świadczeń opiekuńczych, świadczenia wychowawczego od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 14:00:
ul. Świętokrzyska 22 piętro V,

  • pokój 5.18 obsługuje nazwiska A-Pal– telefon 41 276 76 10 i 41 276 76 71, oraz  osoby, gdzie mają zastosowanie przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
  • pokój 5.17 obsługuje nazwiska Pań- Ż – telefon 41 276 76 63,

Zespół ds. Funduszu Alimentacyjnego

  • pokój 5.13 – obsługa świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz windykacja  nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych, świadczenia opiekuńczego, świadczenia wychowawczego – telefon 41 27 67 655,
  • pokój 5.16 – obsługa dłużnika alimentacyjnego telefon 41 276 76 72.

Ponadto informujemy, że wszystkie wnioski można składać drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Emp@tia oraz za pośrednictwem banków krajowych świadczących usługi drogą elektroniczną oraz za pośrednictwem Urzędu Pocztowego.

Wydawanie decyzji na poszczególne świadczenia będzie można  odbierać na V piętrze zgodnie z podziałem literkowym w następujących pokojach: 5.17, 5.18.

Decyzje dotyczące świadczenia z funduszu alimentacyjnego będzie można odbierać  na V piętrze w pokoju  5.13

Zespół ds. Dodatków Mieszkaniowych i Energetycznych

Piętro V

Obsługa interesanta od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00
Dodatek mieszkaniowy – tel. 41 276 76 43
Dodatek energetyczny – tel. 41 276 76 43
Stypendia szkolne – tel. 41 276 76 17
Karta Dużej Rodziny  – tel. 41 276 76 17

Dział Pomocy Usługowej

piętro III pok. nr 3.20 i 3.22
tel. 41 276 76 61 oraz 41 276 76 57
lub pok. nr 3.17 i 3.18
od poniedziałku do piątku
w godzinach od 7:00 do 9:00 i od 14:00 do 15:00
tel. 41 276 76 28 oraz 41 276 76 50
w sprawie udzielenia informacji i kierowania do domu pomocy społecznej
pok. 3.19 i 3.23
tel. 41 276 76 18 lub 41 276 25

Dział Pomocy Środowiskowej

Piętro I
Obsługa interesanta
tel. 41 276 76 68
Pracownicy socjalni (spis telefonów w linku poniżej)
Obsługa interesanta od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 9:00 oraz od 14:00 do 15:00
praca w terenie w godzinach od 9:00 do 14:00


Kontakt do pracowników socjalnych wg ulic do pobrania jako załącznik na dole strony.
(UWAGA !! w godzinach pracy w terenie pracownicy socjalni mogą być niedostępni pod telefonem)

Inspektor Ochrony Danych Osobowych

Grzegorz Stawiarski

tel. 41 276 76 35

adres e-mail: biuro@mopsostrowiec.pl

Komunikacja elektroniczna

Zgodnie z Ustawą o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U.2021.2070 t.j. z dnia 2021.11.17) oraz Rozporządzeniem Prezesa Ministrów w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U.2018.180 t.j. z dnia 2018.01.22) Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej  uruchomił Elektroniczną Skrzynką Podawczą (ESP) – “Dostępny publicznie środek komunikacji elektronicznej służący do przekazywania informacji w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej”.
Najpopularniejszym i całkowicie darmowym rozwiązaniem jest nadzorowana przez Ministerstwo Cyfryzacji platforma ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej).

Adres do doręczeń elektronicznych na ePUAP Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim: /0sorh17w1x/skrytkaESP

Sposób wniesienia

Zgodnie z art. 63 § 1 kodeksu postępowania administracyjnego podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) w formie elektronicznej mogą być wnoszone przez elektroniczną skrzynkę podawczą:

„Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) wnosi się na piśmie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu. Podania utrwalone w postaci elektronicznej wnosi się na adres do doręczeń elektronicznych. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, podania wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania.”

Oznacza to, że organy publiczne nie mogą rozpatrywać podania przesłanego zwykłym e-mailem.

W celu złożenia dokumentu elektronicznego należy wejść na stronę platformy ePUAP (dostępna pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal)  wypełnić dostępny na stronie formularz i opatrzyć go kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Po złożeniu elektronicznego dokumentu Nadawca otrzyma Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).

Wymagania formalne

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną drogą elektroniczną, która spełnia wymogi określone w art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2021.735 t.j. z dnia 2021.04.21), którego brzmienie jest następujące:

„Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres, również w przypadku złożenia podania w postaci elektronicznej, i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych.”

Oznacza to, że treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie:

  • osoby (imienia i nazwiska) od której pochodzą,
  • adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy i nr domu) tej osoby,
  • przedmiotu sprawy, której dotyczy.

Ponadto zgodnie z art. 14 § 1a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2021.735 t.j. z dnia 2021.04.21) korespondencja w formie elektronicznej musi spełnić następujące wymogi:

„§ 1a. Sprawy należy prowadzić i załatwiać na piśmie utrwalonym w postaci papierowej lub elektronicznej. Pisma utrwalone w postaci papierowej opatruje się podpisem własnoręcznym. Pisma utrwalone w postaci elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym lub kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną organu administracji publicznej ze wskazaniem w treści pisma osoby opatrującej pismo pieczęcią.”

Z powyższego wynika, że korespondencja kierowana drogą elektroniczną powinna być opatrzona kwalifikowanym podpisem w jednej ze wskazanych powyżej form. Korespondencje bez takiego podpisu należy traktować jako nie podpisaną (anonim).

Załączniki dodawane do wnoszonych drogą elektroniczną pism muszą być zapisane w formatach danych określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych to jest:

  • .doc – sformatowany tekst lub sformatowany tekst z grafiką
  • .docx – sformatowany tekst lub sformatowany tekst z grafiką
  • .gif – grafika rastrowa
  • .jpg (.jpeg) – grafika rastrowa
  • .ods – arkusz kalkulacyjny
  • .odt – sformatowany tekst lub sformatowany tekst z grafiką
  • .pdf – sformatowany tekst lub sformatowany tekst z grafiką
  • .png – grafika rastrowa
  • .rtf – sformatowany tekst
  • .svg – grafika wektorowa
  • .tif (.tiff) – grafika rastrowa
  • .txt – niesformatowany tekst
  • .xls – arkusz kalkulacyjny
  • .xlsx – arkusz kalkulacyjny
  • .xml – sformatowany tekst

Braki formalne

Kodeks postępowania administracyjnego określa sposób postępowania w przypadku wystąpienia braków formalnych w korespondencji (np. braku podpisu elektronicznego):

„Art. 64. [Braki formalne podania]
§ 1. Jeżeli w podaniu nie wskazano adresu wnoszącego i nie ma możności ustalenia tego adresu na podstawie posiadanych danych, podanie pozostawia się bez rozpoznania.
§ 2. Jeżeli podanie nie spełnia innych wymagań ustalonych w przepisach prawa, należy wezwać wnoszącego do usunięcia braków w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż siedem dni, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie podania bez rozpoznania.”