artykuł nr 1

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim - Podinspektor

Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim ul. Świętokrzyska 22

Podinspektora w Dziale Pomocy Środowiskowej

1. Wymagania niezbędne:

a) wykształcenie wyższe, ze względu na zakres obowiązków, preferowane ukończenie studiów na kierunku prawo/administracja/praca socjalna,
b) obywatelstwo polskie,
c) nieposzlakowana opinia,
d) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
e) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
f) o zatrudnienie mogą  ubiegać się obywatele Unii Europejskiej lub obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pod warunkiem posiadania znajomości języka polskiego, potwierdzonej dokumentem  określanym w przepisach o służbie cywilnej,
g) znajomość ustawy o pomocy społecznej, kodeksu postępowania administracyjnego, o finansach publicznych, o ochronie zdrowia psychicznego, kodeks rodzinny i opiekuńczy, o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, o zamówieniach publicznych, Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

2. Wymagania dodatkowe:

a) znajomość programu POMOST,
b) doświadczenie w pracy w jednostkach  pomocy społecznej,
c) umiejętność pracy w zespole,
d) sumienność, rzetelność, staranność, komunikatywność.

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

a) Realizowanie zadań wynikających z instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt, instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania składnicy akt Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim.
b) Sprawdzanie wywiadów środowiskowych pod względem prawidłowości i zgodności z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz innymi aktami wykonawczymi do tej ustawy aktualnie obowiązującymi, w zakresie:
- właściwej kwalifikacji do proponowanej formy pomocy,
- stosownej i wymaganej do proponowanych form pomocy całości niezbędnej dokumentacji,
- proponowanych kwot i czasookresu pomocy z uwzględnieniem wniosków pracownika - po dokonaniu merytorycznej oceny sytuacji rodziny,
c) Realizowanie procedury zatrudnienia socjalnego klientów pomocy społecznej w Centrum Integracji Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim.
d) Wnioskowanie o przygotowywanie postępowania dotyczącego udzielenia zamówień publicznych dla Działu Pomocy Środowiskowej.
e) Nadzór nad przygotowaniem dokumentacji do składnicy akt zgodnie z zarządzeniem Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Św., w sprawie wprowadzania instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt, instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania składnicy akt Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim.
f) Monitorowanie danych statystycznych w zakresie liczby rodzin i osób przypadających na pracownika socjalnego, analiza danych oraz rozdzielenie rejonów w celu zachowania proporcji w liczbie środowisk obsługiwanych przez poszczególnych pracowników socjalnych.
g) Zgłaszanie do Inspektora Ochrony Danych Osobowych oraz Koordynatora Zespołu ds. Informatyzacji MOPS w Ostrowcu Świętokrzyskim wniosków o nadanie, modyfikację, wycofanie upoważnień do przetwarzania danych osobowych oraz pracy w systemie informatycznym.  
h) Redagowanie i przekazywanie aktualnych informacji dotyczących zadań realizowanych przez Dział Pomocy Środowiskowej celem zamieszczenia na stronach internetowych MOPS, BIP MOPS oraz Portalu Miejskim.
i) Pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie  w uzyskiwaniu pomocy.

4. Warunki pracy na stanowisku:

a) Praca biurowa, przy komputerze, w budynku MOPS ul. Świętokrzyska 22, Ostrowiec Świętokrzyski,
b) W przypadku osób, które w wyniku niniejszego naboru podejmą po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w rozumieniu art. 16 ust. 3 w/w ustawy o pracownikach samorządowych, umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy.
W czasie trwania w/w umowy o pracę na czas określony dla pracownika organizuje się służbę przygotowawczą, zgodnie z art. 19 w/w ustawy o pracownikach samorządowych i zarządzeniem Nr 26/2009 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim z dnia 10 grudnia 2009 r. w sprawie szczegółowego sposobu przeprowadzania służby przygotowawczej i organizowania egzaminu kończącego tę służbę w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6 %.

5. Wymagane dokumenty:

a) życiorys zawodowy,
b) list motywacyjny,
c) dokument poświadczający wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów),
d) kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie - wg załącznika Nr 1 do ogłoszenia,
e) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych wraz z klauzulą informacyjną – wg załącznika Nr 2 do ogłoszenia,
f) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.

UWAGA:

Osoba, której zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia będzie zobowiązana dostarczyć zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie, bowiem z art. 6 ust. 3 w/w ustawy o pracownikach samorządowych wynika, że jako pracownik samorządowy na stanowisku urzędniczym nie może być zatrudniona osoba skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie MOPS w Ostrowcu Św. pok. nr 4.15 lub pocztą na adres Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski,
ul. Świętokrzyska 22, z dopiskiem  Dotyczy naboru na stanowisko Podinspektora w Dziale Pomocy Środowiskowej w terminie do dnia 19 czerwca 2020 r. do godziny15.00.
Aplikacje, które wpłyną do MOPS po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Zasady rekrutacji:

Po formalnym dopuszczeniu kandydatów do dalszej rekrutacji kolejny etap naboru będzie się składał:

  1. z testu merytorycznego, którego celem jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania pracy na wolnym stanowisku i/lub
  2. z rozmowy kwalifikacyjnej, która pozwoli na poznanie predyspozycji i umiejętności kandydata gwarantujących prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków.

O sposobie rekrutacji zdecyduje Dyrektor Ośrodka.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim www.mopsostrowiec.4bip.pl oraz na tablicy informacyjnej MOPS w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Świętokrzyska 22, przez okres trzech miesięcy.

DYREKTOR
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Ostrowcu Świętokrzyskim

mgr Magdalena Salwerowicz