artykuł nr 1

Zaproszenie do składania ofert na dożywianie dzieci w szkołach na terenie Gminy Ostrowiec Świętokrzyski w okresie od 2 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.

Znak sprawy: A.261.45.2020

Zapytanie ofertowe na dożywianie dzieci w szkołach na terenie Gminy Ostrowiec Świętokrzyski w okresie od 2 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.

I. Nazwa i adres Zamawiającego:

Gmina Ostrowiec Świętokrzyski - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Świętokrzyska 22, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, woj. świętokrzyskie, tel. (41) 276 76 00, faks: (41) 265 22 51.

II. Tryb udzielania zamówienia:

  1. Zamówienie prowadzone jest z wyłączeniem stosowania przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
  2. Wartość zamówienia nie przekracza kwoty 30.000 Euro netto.

III. Opis przedmiotu zamówienia:

  1. Przedmiotem zamówienia jest dożywianie dzieci w szkołach na terenie gminy Ostrowiec Świętokrzyski polegające na przygotowaniu, dostarczaniu (dowozie) i wydawaniu gorącego jednodaniowego posiłku w następujących placówkach:
    1. PSP Nr 1, ul. Trzeciaków 35 *
    2. PSP Nr 3, ul. Niska 9
    3. PSP Nr 4, ul. Polna 56 *
    4. Zespół Szkół i Placówek Publicznych Nr 3 (PSP Nr 5), Os. Ogrody 20
    5. PSP Nr 7, ul. Akademicka 20 *
    6. PSP Nr 9, ul. Niewiadoma 19 *
    7. PSP Nr 10, ul. Rzeczki 18A *
    8. PSP Nr 14, Os. Stawki 35 *
      * obejmuje również dzieci uczęszczające do oddziałów przedszkolnych działających w danej szkole.
  2. Orientacyjna liczba dzieci dożywianych w dni nauki szkolnej w 2021 r. w ww. szkołach wynosi 50 średnio dziennie.
  3. Szacunkowa liczba posiłków w 2021 r. wynosi max.: 8000.
  4. Maksymalna liczba dni żywienia w 2021 r.: 254 dni. Podana liczba dni żywienia nie jest wiążąca, może z przyczyn niezależnych od Zamawiającego ulec zmniejszeniu (np. z powodu dni wolnych od nauki zarządzonych decyzja Dyrektora Szkoły).
  5. W okresie wakacji szkolnych Zamawiający nie przewiduje dożywiania dzieci.
  6. Dzienna liczba dzieci korzystających z dożywiania jest orientacyjna i liczba ta nie jest wiążąca, gdyż może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu.
  7. Przewidywana maksymalna liczba posiłków oraz wynagrodzenie Wykonawcy może ulec zmianie (tj. zmniejszeniu) z przyczyn nie leżących po stronie Zamawiającego (np. z powodu zmiany przepisów ustawy o pomocy społecznej, zmniejszenia liczby dzieci zakwalifikowanych do dożywiania).
  8. Zamawiający zastrzega, że w przypadku wydania większej liczby posiłków dziennie termin wykonania zamówienia może ulec skróceniu.
  9. Powyższe okoliczności nie mogą być powodem zerwania umowy.
  10. Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia przedmiotu zamówienia w zakresie ilościowym, w przypadku, gdy z powodów ekonomicznych, bieżących potrzeb lub innych, nie będzie to leżało w interesie Zamawiającego.
  11. W związku z ograniczeniem przez Zamawiającego przedmiotu umowy, Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego.
  12. Podana wyżej przewidywana maksymalna liczba posiłków i dni żywienia oraz liczba dzieci jest liczbą szacunkową i jako takie nie mogą stanowić podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń co do ilości faktycznie zamówionych przez Zamawiającego posiłków w toku realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Wymagania dotyczące posiłków:

  1. Posiłki objęte przedmiotem zamówienia muszą być gorące i mieć formę dania obiadowego.
  2. Posiłki będą przygotowane i wydawane zgodnie z wymogami sztuki kulinarnej i sanitarnej dla żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży, zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia. Wykonawca jest zobowiązany ograniczyć w wydawanych posiłkach ilość soli, ostrych i intensywnych przypraw. Mięso stanowiące składnik posiłków musi być poddane obróbce termicznej (gotowanie, duszenie, smażenie i pieczenie) by było miękkie. Niedopuszczalne są potrawy ciężkostrawne w szczególności: kaszanka, boczek, kiełbasa podane jako składnik II dania.
  3. Gramatura posiłków powinna wynosić:
  • zupa – 350 ml
  • pieczywo – 80 g
  • ziemniaki lub zamiennik (ryż, kasza, makaron) – 200 g
  • kluski śląskie – 250 g
  • naleśniki – 250 g
  • pierogi – 300 g
  • kotlety (drobiowe, wołowe, wieprzowe) – 120 g
  • udko z kurczaka – 150 g
  • ryba – 120 g
  • gulasz – 165 g
  • sos do mięsa – 120 ml
  • sos do spaghetti – 165 g
  • surówka / warzywa gotowane – 120 g
  • kompot / herbata / sok – 200 ml.
    Podane gramatury dot. artykułów żywnościowych po obróbce termicznej.
    Wykonawca nie może zaniżać ustalonej wagi posiłków. Stwierdzone uchybienia w tym zakresie skutkować będą zastosowaniem kar umownych, łącznie z odstąpieniem od umowy.
  1. Posiłki powinny być urozmaicone, przygotowywane w dniu ich wydania i wykonywane z pełnowartościowych, świeżych produktów spożywczych, z uwzględnieniem sezonowości ich występowania. Powinny posiadać aktualne terminy przydatności do spożycia i być nabyte w źródłach działających zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi i higienicznymi.
  2. Wykonawca zobowiązany jest przygotowywać posiłki z naturalnych produktów wysokiej jakości metodą tradycyjną, nie używając produktów typu instant oraz gotowych produktów (np. mrożonych pierogów, klopsów, gołąbków, gotowych paluszków rybnych itp.), nie dopuszcza się serwowania dania typu makaron z serem. Do przygotowywania potraw będą używane ziemniaki świeże - Zamawiający nie wyraża zgody na stosowanie płatków ziemniaczanych. Do sporządzania zup oraz sosów warzywnych Wykonawca będzie używał warzyw świeżych lub mrożonych - Zamawiający wyklucza możliwość stosowania warzyw suszonych.
  3. Posiłek powinien być jednodaniowy: trzy razy w tygodniu drugie danie plus kompot/herbata/sok, w tym dwa dania mięsne (np. sztuka mięsa, udziec kurczaka, kotlet schabowy, bitki wołowe, gulasz, itp.) i jedno danie bezmięsne np. ryba, pierogi, naleśniki, knedle, itp.); dwa razy w tygodniu zupa ugotowana na mięsie plus deser.
  4. Posiłki wydawane w piątek i dni ścisłego postu nie mogą być daniami mięsnymi i zupą. Posiłek musi być pełnowartościowy, tj.: tzw. II danie powinno składać się np.: z porcji ryby, ziemniaków, kaszy lub ryżu oraz porcji warzyw.
  5. Posiłki mają być przygotowywane i wydawane zgodnie z jadłospisem, przedstawionym przez Wykonawcę. Jadłospis układany będzie przez Wykonawcę na okres 10 dni żywieniowych i dostarczany do dyrektorów szkół i Zamawiającego z wyprzedzeniem 2 dniowym. Nie dopuszcza się powtarzalności posiłków w ciągu jednego tygodnia.
  6. Jadłospis ma być przygotowany przez dietetyka, dostosowany do pór roku z uwzględnieniem występowania warzyw sezonowych. Jadłospis ten będzie stanowił bazę do przygotowywania 10 – dniowych jadłospisów. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu jadłospis przygotowany przez dietetyka przed rozpoczęciem realizacji zamówienia, tj. do 31 grudnia 2020 r. Nie przedstawienie jadłospisu przygotowanego przez dietetyka stanowić będzie naruszenie zapisów umowy, które może skutkować rozwiązaniem umowy przez Zamawiającego.
  7. Posiłki mają być wydawane przez Wykonawcę na porcelanie wraz ze sztućcami. Zamawiający zastrzega, iż w związku z rozprzestrzenianiem się na terytorium Polski wirusa SARS-CoV-2 może zachodzić konieczność wydawania posiłków w pojemnikach jednorazowego użytku gdy obowiązek taki będzie wynikał z przepisów prawa lub wytycznych Sanepidu lub też gdy Zamawiający uzna, że jest to konieczne ze względu na dobro małoletnich dzieci, Wykonawca okoliczność tę powinien uwzględnić przy kalkulacji ceny jednego posiłku. Powoływanie się na tę okoliczność nie może być podstawą do zwiększenia ceny za jeden posiłek, a w konsekwencji zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy.
  8. Posiłki powinny być przygotowywane zgodnie z obowiązującymi zasadami GHP/GMP oraz normami HACCP w zakresie personelu, warunków produkcji oraz aktualnymi przepisami prawa. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za ich przestrzeganie.
  9. Kaloryczność i inne parametry posiłków muszą być zgodne z odpowiednimi normami zalecanymi w żywieniu dzieci i młodzieży.
  10. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za jakość posiłku, temperaturę w chwili podania oraz jego walory smakowe i estetyczne.
  11. Posiłki muszą być dostarczane w naczyniach dopuszczonych do kontaktu z żywnością oraz o właściwościach pozwalających na utrzymanie temperatury posiłków, tj.: a) danie mięsne i jarskie 65°C (+-3°C) b) zupa 75°C (+-3°C).
  12. Zamawiający oczekuje, iż Wykonawca będzie przygotowywał posiłki zgodnie z zalecanym modelem żywienia o charakterze pro zdrowotnym poprzez:
  • stosowanie tłuszczów roślinnych,
  • ograniczone stosowanie tłuszczów zwierzęcych,
  • umiarkowane stosowanie mięsa „czerwonego”,
  • stosowanie mięsa drobiowego (pierś, udko),
  • stosowanie ryb,
  • umiarkowane stosowanie cukru i soli,
  • duży udział warzyw i owoców w posiłkach, w tym także nasion roślin strączkowych.
  1. Wykonawca odpowiada prawnie za żywienie przed inspektorem sanitarnym.
  2. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność cywilną, administracyjną i karną za jakość dostarczanych posiłków oraz skutki wynikające z zaniedbań przy ich przygotowywaniu i transporcie, mogące mieć negatywny wpływ na zdrowie.
  3. Wykonawca zobowiązany jest przygotowywać posiłki zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach oraz ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2019 r. poz. 1252 z późn.zm.).

Wydawanie posiłków:

  1. Gorące obiady mają być dowożone do szkół w samochodzie spełniającym warunki sanitarne zatwierdzone przez Państwową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną.
  2. Transport obiadów ma odbywać się w atestowanych termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych potraw.
  3. Wykonawca ma posiadać decyzję uprawniającą do przygotowania posiłków od surowca do produktu gotowego oraz świadczenia usług cateringowych i dowozu posiłków do odbiorców zewnętrznych w termoizolacyjnych opakowaniach transportowych.
  4. Obiady wydawane będą w godzinach ustalonych indywidualnie z dyrektorami szkół. Szkoły będą do godziny 9.00 podawać liczbę posiłków na dany dzień.
  5. Wykonawca do faktury za wydane posiłki dołącza zatwierdzone przez Dyrektorów poszczególnych szkół, listy uczniów korzystających z obiadów i ilości posiłków.
  6. Wykonawca wyraża zgodę na kontrolowanie przez Zamawiającego i służby sanitarne miejsca przygotowywania i wydawania posiłków, oraz transportu którym posiłki są dowożone. Zamawiający ma prawo kontroli książeczek zdrowia personelu przygotowującego i wydającego posiłki.
  7. Zamawiający zastrzega sobie prawo stałej kontroli wydawanych posiłków.
  8. Wyjątkowo w przypadku awarii lub innych nieprzewidzianych zdarzeń nie leżących po stronie Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić posiłki, o nie gorszej jakości na swój koszt, z innych źródeł. W takim przypadku Wykonawca winien udowodnić przyczynę zapewnienia posiłku z innego źródła oraz podać nazwę podmiotu zapewniającego posiłek.
  9. W przypadku nie przygotowania posiłku przez Wykonawcę, z przyczyn leżących po jego stronie, Zamawiający ma prawo zakupić posiłek u innego dowolnego kontrahenta, a kosztami zakupu obciążyć Wykonawcę w oparciu o rachunek, przy czym w takim przypadku koszt zakupionych przez Zamawiającego posiłków może być dowolny, tzn. może przekraczać cenę za jeden posiłek ustaloną dla Wykonawcy.
  10. Wykonawca ponosi odpowiedzialność (w tym finansową) za wszelkie stwierdzone nieprawidłowości usług żywieniowych ujawnione przez uprawnione organy kontrolne.
  11. Wykonawca nie może wydawać osobie korzystającej z dożywiania suchego prowiantu, półproduktów ani równowartości posiłku w gotówce.

Wzór umowy dostępny jest w siedzibie Zamawiającego. Na zgłoszone żądanie zostanie udostępniony oferentom.

IV. Termin realizacji zamówienia:

02.01.2021 r. do dnia 31.12.2021 r.

V. Warunku udziału w postępowaniu:

  1.  Wykonawca musi wykazać, że dysponuje pomieszczeniami dopuszczonymi przez właściwego państwowego inspektora sanitarnego do przygotowywania posiłków obiadowych od surowca do gotowej potrawy oraz dystrybucji gotowych posiłków w ramach cateringu. W przypadku udostępnienia miejsca w którym przygotowywane będą posiłki podmiot udostępniający musi posiadać zezwolenie (decyzje) właściwego inspektora sanitarnego zezwalającą na produkcję posiłków obiadowych od surowca do gotowego wyrobu, podawanych w naczyniach wielokrotnego użytku oraz dystrybucję posiłków w systemie cateringowym. Pomieszczenie wskazane w zdaniach poprzednich musi znajdować się w odległości nie większej niż 20 km od granic miasta Ostrowca Świętokrzyskiego. Zamawiający do oceny będzie brał odległość rozumianą jako długość w metrach lub kilometrach trasy (drogi) od miejsca przygotowywania posiłków do granic miasta Ostrowca  Świętokrzyskiego.
  2. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje co najmniej jednym środkiem transportu przystosowanym i dopuszczonym przez właściwego państwowego inspektora sanitarnego do przewozu żywności (posiłków)

V. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie należy dołączyć do oferty:

  1. Formularz ofertowy - Załącznik Nr 1
  2. Oświadczenie o niezaleganiu wobec ZUS i US - Załącznik Nr 2
  3. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia - lub wskazanie przez Wykonawcy adresu internetowego ogólnodostępnej bezpłatnej bazy danych, z której Zamawiający ww. dokument może pobrać.
  4. Decyzję Państwowej Inspekcji Sanitarnego dopuszczającą :
    1. środek transportu do przewozu żywności (posiłków),
    2. miejsce do przygotowywania posiłków obiadowych od surowca do gotowej potrawy oraz dystrybucji gotowych posiłków w ramach cateringu.
  5. Oświadczenie o miejscu przygotowywania posiłków.

VI. Opis sposobu obliczania ceny:

  1. Wykonawca podaje cenę ofertową brutto w PLN (cyfrowo i słownie), z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
  2. Zaoferowana cena powinna obejmować wszelkie koszty jakie poniesie Wykonawca z tytułu realizacji zamówienia i nie może ulec zmianie.
  3. Zamawiający nie dopuszcza przedstawiania ceny ofertowej w kilku wariantach. W przypadku przedstawienia ceny w taki sposób oferta zostanie odrzucona.
  4. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
  5. Opisać sposób obliczenia ceny (czyli iloczyn ilości posiłków i ceny brutto za przygotowanie, dowiezienie  i wydanie 1 posiłku)

VII. Kryterium oraz sposób oceny ofert:

Kryterium oceny ofert:

Lp.Nazwa kryteriumWaga [%]Liczba możliwych do uzyskania punktów
1.Cena (C)100100
  1. Cena (C) - kryterium cena brutto za 1 posiłek.
    Liczba punktów zostanie przyznana w oparciu o następujący wzór:

P=Cn/Cb x 100 pkt.
gdzie:
P - liczba punktów
Cn - cena najtańszej oferty
Cb - cena badanej oferty

Spośród ofert ważnych i niepodlegających odrzuceniu Zamawiający wybierze oferty
z największą liczbą punktów. Maksymalnie wykonawca może zdobyć 100 pkt.

Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ze dwie lub więcej ofert przedstawiają taką samą liczbę punktów, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
Z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta umowa o udzielenie zamówienia publicznego.

VIII. Miejsce oraz termin składania ofert:

  1. Zainteresowanych prosimy o składanie ofert w języku polskim w formie papierowej w siedzibie Zamawiającego przy ul. Świętokrzyskiej 22 w Ostrowcu Świętokrzyskim (pok. 4.15 - Sekretariat), w zamkniętej kopercie z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem
    „dożywianie dzieci w szkołach na terenie Gminy Ostrowiec Świętokrzyski w okresie od 2 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.”.
  2. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu przy składaniu ofert drogą pocztową ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską.
  3. Termin składania ofert upływa w dniu 1 grudnia 2020 roku o godz. 9.00. Oferty złożone po tym terminie nie zostaną rozpatrzone.
  4. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 1 grudnia 2020 roku o godzinie 9.15 na Sali konferencyjnej (IV piętro pok. 4.6).
  5. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy, to do oferty należy dołączy stosowne pełnomocnictwo. W przypadku konsorcjum osób fizycznych oferta powinna być podpisana przez osobę wskazaną do reprezentowania konsorcjum.

IX. Udzielanie informacji:

Do porozumiewania są z Wykonawcami upoważniona jest następująca osoba:

  • w zakresie opisu przedmiotu zamówienia, Daria Zgadzaj Kierownik Działu  Realizacji Świadczeń Pomocy Społecznej MOPS w Ostrowcu Św., tel.: 41 276 76 21
  • w zakresie procedury postępowania, Andrzej Kaczmarski Kierownik Działu Administracyjnego MOPS w Ostrowcu Św., tel.: 41 276 76 30,

X. Termin związania ofertą:

Ustala się, ze Wykonawca składający ofertę pozostaje niż związany przez okres 30 dni. Bieg terminu związania oferty rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

XI. Klauzula informacyjna dla osób fizycznych dotycząca przetwarzania danych osobowych:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dale] „RODO", informujemy, że:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Świętokrzyska 22, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, woj. Świętokrzyskie, tel. 41 276 76 00 faks: 41 265 22 51;
  2. inspektorem ochrony danych osobowych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim jest Pan Grzegorz Stawiarski, tel. 41 276 76 35
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na dożywianie dzieci w szkołach na terenie Gminy Ostrowiec Świętokrzyski w okresie od 2 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r., prowadzonym w trybie zapytania ofertowego o wartości nieprzekraczającej kwoty 30.000 € netto;
  4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty uczestniczące w postępowaniu o udzielenie niniejszego postępowania.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresie równym okresowi przechowywania przez Zamawiającego dokumentacji niniejszego postępowania.
  6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
    W przypadku nie podania danych osobowych oferta będzie podlegała odrzuceniu.
  7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
  8. posiada Pani/Pan:
    1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
    2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
    3. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
    4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ze przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
  9. nie przysługuje Pani/Panu:
    1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
    2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
    3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

XII. Określenie warunków zmiany zawartej umowy:

Zamawiający nie przewiduje możliwości zmian postanowień w zawartej umowie.

XIII. Pozostałe postanowienia i informacje:

  1. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
  2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
  3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
  4. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenie zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług.
  5. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść zapytania ofertowego. Dokonaną zmianę zapytania ofertowego Zamawiający niezwłocznie zamieszcza na stronie internetowej.
  6. Wybór najkorzystniejszej oferty jest ostateczny i nie podlega procedurze odwoławczej.
  7. Po zakończeniu postępowania Wykonawcy, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia zostaną zawiadomieni o wyborze najkorzystniejszej oferty.
  8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
    1. dokonania oceny ofert przed badaniem, a następnie wezwania tylko Wykonawcy, którego oferta została oceniona najwyżej, w celu uzupełnienia braków w ofercie lub złożenia wyjaśnień do treści oferty. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, nie spełni warunków udziału w postępowaniu lub uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze ofertę Wykonawcy, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert;
    2. negocjowania ceny oferty, jeżeli w wyznaczonym terminie wpłynie tylko jedna ważna i niepodlegająca odrzuceniu oferta;
    3. unieważnienia postępowania bez podania przyczyny na każdym jego etapie.