artykuł nr 1

Zaproszenie do składania ofert - Sukcesywna dostawa bonów towarowych dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim

Znak sprawy: A.261.57.2021

  1. Nazwa i adres Zamawiającego:

Gmina Ostrowiec Świętokrzyski - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Świętokrzyska 22, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, woj. świętokrzyskie, tel. (41) 276 76 00, faks: (41) 265 22 51.

  1. Tryb udzielania zamówienia:

    1. Zamówienie prowadzone jest z wyłączeniem stosowania przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
    2. Wartość zamówienia nie przekracza kwoty 130000,00 złotych netto.
  2. Opis przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest - „sukcesywna dostawa bonów towarowych dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim”.

Przedmiot zamówienia:

  1. Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    30199750-2 - talony
    22430000-3 - banknoty
  2. Rodzaj zamówienia: dostawa
  3. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa papierowych bonów towarowych zwanych dalej „bonami”, które uprawniają klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim, w tym osób pobierających świadczenia z pomocy społecznej oraz świadczenia rodzinne, wychowawcze, do dokonywania bezgotówkowych zakupów artykułów spożywczych, chemicznych, przemysłowych oraz leków (z wyłączeniem alkoholu, wyrobów tytoniowych) we wskazanych przez Wykonawcę punktach sprzedaży (placówkach handlu detalicznego).
  4. Pod pojęciem bonów należy rozumieć emitowane i oferowane przez Wykonawcę znaki legitymacyjne na okaziciela, w formie papierowej, podlegające wymianie na towary, z zastrzeżeniem, iż emisja bonów nie możne stanowić czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2018, poz. 419, z późn. zm.)
  5. Bony muszą uprawniać do dokonywanie bezgotówkowych zakupów:
    1. artykułów spożywczych co najmniej takich jak: nabiał, pieczywo, wędliny, mięso, warzywa, owoce, mąka, kasza, ryż, makaron.
    2. środków czystości co najmniej takich jak: mydło, szampon, pasta do zębów, płyn do naczyń, proszek do prania.
    3. leków,
    4. odzież co najmniej takich jak: obuwie, bielizna, kurtka, spodnie, spódnica, T-shirt, bluza.
  6. Szacowana ilość bonów w okresie od 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r.
    • 100 szt. bonów o wartości 50 zł,
    • 1125 szt.  bonów o wartości 20 zł,
    • 10017 szt. bonów o wartości 10 zł

Ilość zamówionych bonów towarowych oraz ich łączna wartość będzie uzależniona od aktualnych potrzeb Zamawiającego, wobec czego zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia w stosunku do planowanej ilości zamówionych bonów towarowych. Wykonawcy z tego tytułu nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. W związku z ograniczeniem przez Zamawiającego przedmiotu umowy, Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego.

  1. Bony winny być przygotowane i dostarczane sukcesywnie. Termin dostaw bonów towarowych: do trzech dni roboczych od złożonego zamówienia drogą elektroniczną, faxem lub telefonicznie przez upoważnionego pracownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Św. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć bony do siedziby Zamawiającego tj. do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Św., ul. Świętokrzyska 22, 27-400 Ostrowiec Św. Koszty wykonania i dostarczenia bonów do Zamawiającego ponosi Wykonawca.
  2. Oznaczenie bonów:
    • bony winny być jednorazowego użytku,
    • bony towarowe muszą posiadać zabezpieczenia uniemożliwiające ich sfałszowanie (np. kod kreskowy, znak termiczny, znak wodny, hologram, itp.).
    • posiadać wartości nominalne 10 zł, 20 zł i 50 zł
    • posiadać nadruk informacyjny o wartości nominalnej
    • powinny zawierać numer seryjny,
    • bony towarowe powinny zawierać widoczny napis o zakazie zakupu alkoholu i wyrobów tytoniowych,
    • powinny posiadać datę ważności tj. posiadać napis ,, Bon ważny ......... od daty wydania" oraz datę wydania.

Bony muszą posiadać ważność co najmniej 3 miesiące od dnia wydania Zamawiającemu (dostarczenia do siedziby Zamawiającego), nie dłużej jednak niż 12 miesięcy (zgodnie z deklaracją Wykonawcy).

  1. Dostarczone bony towarowe muszą być realizowane w co najmniej 10 placówkach handlowych (sklepach, aptekach) na terenie miasta Ostrowca Świętokrzyskiego przez okres realizowania przedmiotowego zamówienia. Placówki handlowe muszą być otwarte przynajmniej przez 6 dni w tygodniu od poniedziałku do soboty. Liczba placówek handlowych spełniających wymagania stawiane przez Zamawiającego, wskazane zostają przez Wykonawcę w ofercie.
    Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty wykaz placówek handlowych na terenie miasta Ostrowca Św., w których klienci Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Św. będą mogli realizować bony– wykaz ten będzie stanowił załącznik do umowy. Wykonawca zobowiązany jest do aktualizowania wykazu placówek handlowych nie rzadziej niż raz w miesiącu.
  2. Zamawiający nie dopuszcza bonów w formie kart elektronicznych.
  3. Wykonawca dostarczy zamówione bony do siedziby Zamawiającego na własny koszt.
  4. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w polskich złotych.
  5. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.

 

  1. Termin realizacji zamówienia:

01.01.2022 r. do dnia 31.12.2022 r.

  1. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie należy dołączyć do oferty:

    1. Formularz ofertowy - Załącznik Nr 1
    2. Oświadczenie o niezaleganiu wobec ZUS i US - Załącznik Nr 2
    3. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia - lub wskazanie przez Wykonawcy adresu internetowego ogólnodostępnej bezpłatnej bazy danych, z której Zamawiający ww. dokument może pobrać
  2. Opis sposobu obliczania ceny:

    1. Wykonawca podaje cenę ofertową brutto w PLN (cyfrowo i słownie), z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
    2. Zaoferowana cena powinna obejmować wszelkie koszty jakie poniesie Wykonawca z tytułu realizacji zamówienia i nie może ulec zmianie.
    3. Zamawiający nie dopuszcza przedstawiania ceny ofertowej w kilku wariantach.
      W przypadku przedstawienia ceny w taki sposób oferta zostanie odrzucona.
    4. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
  3. Kryterium oraz sposób oceny ofert:

Kryterium oceny ofert:

LpNazwa kryteriumWaga [%]Liczba możliwych do uzyskania punktów
1Cena (C)3030
2Liczba placówek handlowych (L)5050
3Oferowane warunki płatności (W)2020
  1. Cena (C) - kryterium cena brutto oferty.
    Liczba punktów zostanie przyznana w oparciu o następujący wzór:
    P=Cn/Cb x 30 pkt.
    gdzie:
    P - liczba punktów
    Cn - cena najtańszej oferty
    Cb - cena badanej oferty
  2. Liczba placówek handlowych (L) – zlokalizowanych na terenie miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, w których można realizować dostarczone przez Wykonawcę bony towarowe: punkty będą przyznawane według następujących zasad:
    • 0 pkt – otrzymuje Wykonawca, który w ofercie wskaże 10 placówek handlowych odpowiadających wymaganiom stawianym przez Zamawiającego,
    • 30 pkt – otrzymuje Wykonawca, który w ofercie wskaże od 11 do 25 placówek handlowych odpowiadających wymaganiom stawianym przez Zamawiającego,
    • 40 pkt – otrzymuje Wykonawca, który w ofercie wskaże od 26 do 40 placówek handlowych odpowiadających wymaganiom stawianym przez Zamawiającego,
    • 50 pkt – otrzymuje Wykonawca, który w ofercie wskaże powyżej 40 placówek handlowych odpowiadających wymaganiom stawianym przez Zamawiającego.
  3. Oferowane warunki płatności (W) – w zakresie warunków płatności punkty będą  przyznawane według następujących zasad:
    • 10 pkt – otrzymuje Wykonawca, który zaproponuje w ofercie termin płatności nie krótszy niż 7 dni, a nie dłuższy niż 15 dni od przedłożenia faktury Zamawiającemu.
    • 15 pkt – otrzymuje Wykonawca, który zaproponuje w ofercie termin płatności nie krótszy niż 16 dni, a nie dłuższy niż 21 dni od przedłożenia faktury Zamawiającemu.
    • 20 pkt – otrzymuje Wykonawca, który zaproponuje w ofercie termin płatności nie krótszy niż 22 dni, a nie dłuższy niż 30 dni od przedłożenia faktury Zamawiającemu.

Spośród ofert ważnych i niepodlegających odrzuceniu Zamawiający wybierze oferty
z największą sumaryczną liczbą punktów. Maksymalnie wykonawca może zdobyć 100 pkt.

Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ze dwie lub więcej ofert przedstawiają taką samą liczbę punktów, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.

Z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta umowa o udzielenie zamówienia publicznego.

  1. Miejsce oraz termin składania ofert:

    1. Zainteresowanych prosimy o składanie ofert w języku polskim w formie papierowej w siedzibie Zamawiającego przy ul. Świętokrzyskiej 22 w Ostrowcu Świętokrzyskim (pok. 4.15 - Sekretariat), w zamkniętej kopercie z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem:
      „sukcesywna dostawa bonów towarowych dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim”.
    2. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu przy składaniu ofert drogą pocztową ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską.
    3. Termin składania ofert upływa w dniu 24 listopada 2021 roku o godzinie 13:00. Oferty złożone po tym terminie nie zostaną rozpatrzone.
    4. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 24 listopada 2021 roku o godzinie 13:15 na Sali konferencyjnej (IV piętro pok. 4.6).
    5. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy, to do oferty należy dołączy stosowne pełnomocnictwo. W przypadku konsorcjum osób fizycznych oferta powinna być podpisana przez osobę wskazaną do reprezentowania konsorcjum.
  2. Udzielanie informacji:

Do porozumiewania się z Wykonawcami upoważniona jest następująca osoba:

  • w zakresie opisu przedmiotu zamówienia,
  • w zakresie procedury postępowania,

Andrzej Kaczmarski Kierownik Działu Administracyjnego MOPS w Ostrowcu Św., tel.: 41 276 76 30,

  1. Termin związania ofertą:

Ustala się, ze Wykonawca składający ofertę pozostaje niż związany przez okres 30 dni. Bieg terminu związania oferty rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

  1. Klauzula informacyjna dla osób fizycznych dotycząca przetwarzania danych osobowych:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dale] „RODO", informujemy, że:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Świętokrzyska 22, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, woj. Świętokrzyskie, tel. 41 276 76 00 faks: 41 265 22 51;
  2. inspektorem ochrony danych osobowych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim jest Pan Grzegorz Stawiarski, tel. 41 276 76 35
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę bonów dla potrzeb  Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim, prowadzonym w trybie zapytania ofertowego o wartości nieprzekraczającej kwoty 130000,00 złotych netto;
  4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty uczestniczące w postępowaniu o udzielenie niniejszego postępowania.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresie równym okresowi przechowywania przez Zamawiającego dokumentacji niniejszego postępowania.
  6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
    W przypadku nie podania danych osobowych oferta będzie podlegała odrzuceniu.
  7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
  8. posiada Pani/Pan:
    1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
    2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
    3. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
    4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ze przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
  9. nie przysługuje Pani/Panu:
    1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
    2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
    3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

 

  1. Określenie warunków zmiany zawartej umowy:

Zamawiający nie przewiduje możliwości zmian postanowień w zawartej umowie.

  1. Pozostałe postanowienia i informacje:

    1. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
    2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
    3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
    4. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenie zamówień polegających na powtórzeniu podobnych dostaw.
    5. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść zapytania ofertowego. Dokonaną zmianę zapytania ofertowego Zamawiający niezwłocznie zamieszcza na stronie internetowej.
    6. Wybór najkorzystniejszej oferty jest ostateczny i nie podlega procedurze odwoławczej.
    7. Po zakończeniu postępowania Wykonawcy, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia zostaną zawiadomieni o wyborze najkorzystniejszej oferty.
    8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
      1. dokonania oceny ofert przed badaniem, a następnie wezwania tylko Wykonawcy, którego oferta została oceniona najwyżej, w celu uzupełnienia braków w ofercie lub złożenia wyjaśnień do treści oferty. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, nie spełni warunków udziału w postępowaniu lub uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze ofertę Wykonawcy, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert;
      2. negocjowania ceny oferty, jeżeli w wyznaczonym terminie wpłynie tylko jedna ważna i niepodlegająca odrzuceniu oferta;
      3. unieważnienia postępowania bez podania przyczyny na każdym jego etapie.