artykuł nr 1

Zaproszenie do składania ofert - Świadczenie usług terapeutycznych w zakresie terapii uzależnień w ramach tworzenia kręgów wsparcia, w szczególności dla osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz realizacji koszyka usług w mieszkaniach wspomaganych i chronionych w związku z realizowanym przez Gminę Ostrowiec Świętokrzyski / Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim projektem „Opracowanie i pilotażowe wdrożenie mechanizmów i planów deinstytucjonalizacji usług społecznych” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 Oś Priorytetowa II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Działania 2.8 Rozwój usług społecznych świadczonych w środowisku lokalnym.

A.261.7.2023

  1. Nazwa i adres Zamawiającego

Gmina Ostrowiec Świętokrzyski - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Świętokrzyska 22, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski,
woj. świętokrzyskie, tel. 41 276 76 00, faks: 41 265 22 51.

  1. Tryb udzielania zamówienia:

    1. Zamówienie prowadzone jest z wyłączeniem stosowania przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
    2. Wartość zamówienia nie przekracza kwoty 130000,00 złotych netto.
  2. Opis przedmiotu zamówienia:

    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług terapeutycznych w zakresie terapii uzależnień w ramach tworzenia kręgów wsparcia, w szczególności dla osób z niepełnosprawnością  intelektualną oraz realizacji koszyka usług w mieszkaniach wspomaganych i chronionych w związku z realizowanym przez Gminę Ostrowiec Świętokrzyski / Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim projektem „Opracowanie i pilotażowe wdrożenie mechanizmów i planów deinstytucjonalizacji usług społecznych” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 Oś Priorytetowa II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Działania 2.8 Rozwój usług społecznych świadczonych w środowisku lokalnym.

    2. Świadczenie realizowane będzie u podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim w ich miejscu zamieszkania oraz w mieszkaniach wspomaganych i treningowych prowadzonych przez Ośrodek w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 23.08.2023 r. w łącznej liczbie nie więcej niż 72 godziny, tj. nie więcej niż 18 godzin miesięcznie (za 1 godzinę świadczenia usługi przyjmuje się 60 minut). Dokładne dni oraz godziny realizacji usług terapeutycznych ustalane będą na bieżąco z Wykonawcą, zgodnie z harmonogramem zatwierdzonym przez Zamawiającego.

    3. Zamawiający wymaga dyspozycyjności od Wykonawcy oraz dopuszcza możliwość wykonywania świadczenia w weekendy (forma zatrudnienia: umowa zlecenie).

    4. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli sposobu realizacji zamówienia na każdym etapie i oczekuje od Wykonawcy pełnej współpracy, w szczególności przekazywania na każdą prośbę Zamawiającego pełnej informacji o stanie realizacji zamówienia oraz konsultowania z Zamawiającym wszelkich istotnych kwestii związanych z realizacją zamówienia. Zamawiający na każdym etapie realizacji zamówienia zapewnia sobie możliwość żądania od Wykonawcy dokumentów potwierdzających posiadanie kwalifikacji i doświadczenia Wykonawcy.

  3. Zakres obowiązków Wykonawcy dotyczących realizacji usługi:

    1. W ramach realizacji niniejszej usługi Wykonawca zobowiązany jest do:
      1. Prowadzenia spotkań konsultacyjnych dla osób uzależnionych i współuzależnionych.
      2. Motywowania osób uzależnionych do podjęcia leczenia oraz prowadzenia terapii indywidualnej osób uzależnionych i współuzależnionych.
      3. Prowadzenia działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień.
      4. Udzielania osobom konsultacji oraz porad terapeutycznych, socjalnych i profilaktycznych w sprawach uzależnień.
      5. Wspomagania osób pijących ryzykowanie i szkodliwie w podjęciu decyzji w sprawie zmiany trybu życia.
      6. Motywowania osób uzależnionych do ewentualnego podjęcia psychoterapii w zakładach leczenia odwykowego.
      7. Udzielania wsparcia osobom po zakończonej psychoterapii poprzez rozmowy podtrzymujące abstynencję.
      8. Inicjowania interwencji w przypadku rozpoznania zjawiska przemocy w rodzinie uzależnionego/współuzależnionego poprzez udzielanie stosownego wsparcia i informacji o możliwościach uzyskania pomocy i powstrzymania przemocy.
      9. Realizowania wsparcia zgodnie z zasadą równości szans płci, niedyskryminacji oraz dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
    2. Wykonawca jest zobowiązany do ewidencjonowania wykonanych godzin pracy oraz prowadzenia dokumentacji i jej oznakowania zgodnie z zasadami promowania projektu, tj.:
      1. list obecności,
      2. kart oceny sporządzanych przed przystąpieniem do danej formy terapii oraz po jej zakończeniu obrazujących wzrost kompetencji.
    3. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania stałego kontaktu z Zamawiającym, w tym bieżącego informowania Zamawiającego o wszystkich zaistniałych problemach.
    1. Termin wykonania zamówienia:

    Od dnia podpisania umowy do dnia 23 sierpnia 2023 r.

    1. Warunki udziału w postępowaniu:

      1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy dysponujący kadrą posiadającą niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie przedmiotu zamówienia. Osoby wskazane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia muszą spełnić łącznie niżej wymienione warunki, tj:
        1. Posiadają pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystają z pełni praw publicznych.
        2. Nie byli karani za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
        3. Posiadają wykształcenie wyższe.
        4. Posiadają kwalifikacje specjalisty psychoterapii uzależnień, o których mowa w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii, lub posiadają kwalifikacje specjalisty psychoterapii uzależnień, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi i Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 grudnia 2018 r. w sprawie funkcjonowania podmiotów leczniczych sprawujących opiekę nad osobami uzależnionymi od alkoholu.
          W przypadku specjalisty psychoterapii uzależnień bez certyfikatu – wykształcenie wyższe oraz zaświadczenie o uczestniczeniu w procesie certyfikacji na specjalistę.
        5. Cechują się znajomością przepisów:
          1. ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
          2. ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii;
          3. ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.
        6. Posiadają udokumentowane minimum dwuletnie doświadczenie zawodowe w charakterze terapeuty ds. uzależnień.
      2. Wykonawca którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, zobowiązany będzie złożyć Zamawiającemu dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganych uprawnień, o których mowa w ust. 1 (kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych, świadectwo/a pracy bądź zaświadczenie/a o posiadanym doświadczeniu lub inne dokumenty potwierdzające posiadane doświadczenie). W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży ww. dokumentów lub gdy złożone dokumenty nie potwierdzą posiadania wymaganych uprawnień, Zamawiający odrzuci taką ofertę i wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownej oceny.
      3. Na potwierdzenie dysponowania potencjałem, o którym mowa w ust. 1, Wykonawca złoży stosowne oświadczenie, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do Zapytania ofertowego.
    2. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie należy dołączyć do oferty:

      1. Formularz ofertowy według Załącznika Nr 1.
      2. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu według Załącznika Nr 2.
      3. Oświadczenie o spełnieniu wymagań RODO według Załącznika Nr 3.
      4. Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie kwalifikacji oraz uprawnień
        do realizacji przedmiotu zamówienia.
    3. Opis sposobu przygotowania ofert:

      1. Oferta powinna być sporządzona na formularzu ofertowym, którego wzór stanowi Załącznik Nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego.
      2. Zaoferowana cena musi być wyrażona, jako cena netto i brutto w złotych polskich wg obowiązujących przepisów na dzień sporządzenia oferty i określać wartość przedmiotu zamówienia w sposób kompletny i jednoznaczny.
      3. Ceny należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą będą prowadzone wyłącznie w PLN.
      4. Oferta, jak również wszystkie oświadczenia i inne dokumenty, stanowiące integralną część oferty (Załączniki), muszą być podpisane przez upoważnionego Przedstawiciela lub Przedstawicieli Wykonawcy, zgodnie z wpisem w odpowiednim dokumencie uprawniającym do występowania w obrocie prawnym w imieniu Wykonawcy.
      5. Oferty złożone po terminie nie będą brane pod uwagę i nie będą zwracane
        do kierującego ofertę.
    4. Kryterium oraz sposób oceny ofert:

    Kryterium oceny ofert:

    Lp.Nazwa kryteriumWaga [%]Liczba możliwych do uzyskania punktów
    1.Cena  (C)100100
    1. Cena (C) - kryterium cena brutto za wykonanie całkowitej usługi stanowiącej sumę wartości wskazanej w Załączniku Nr 1.
      Liczba punktów zostanie przyznana w oparciu o następujący wzór:

    P = (C n/C b) x 100 pkt

    gdzie:
    P - liczba punktów,
    C n - cena najtańszej oferty,
    C b - cena oferty badanej.

    Spośród ofert ważnych i niepodlegających odrzuceniu Zamawiający wybierze oferty z największą liczbą punktów. Maksymalnie wykonawca może zdobyć 100 pkt.

    Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ze dwie lub więcej ofert przedstawiają taką samą liczbę punktów, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.

    Z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta umowa o udzielenie zamówienia publicznego.

    1. Miejsce oraz termin składania ofert:

      1. Zainteresowanych prosimy o składanie ofert w języku polskim:
        • w formie papierowej w siedzibie Zamawiającego przy ul. Świętokrzyskiej 22 w Ostrowcu Świętokrzyskim (pok. 4.15 - Sekretariat), w zamkniętej kopercie z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem: „świadczenie usług terapeutycznych w zakresie terapii uzależnień w ramach tworzenia kręgów wsparcia, w szczególności dla osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz realizacji koszyka usług w mieszkaniach wspomaganych i chronionych”.
        • pocztą elektroniczną na adres: biuro@mopsostrowiec.pl. Wiadomość musi zawierać wszystkie wymagane dokumenty. Zarówno formularz oferty cenowej, jak i wszystkie wymagane załączniki muszą mieć formę czytelnych skanów (w formacie .pdf lub jako pliki graficzne .jpg lub .png) podpisanych dokumentów. Oferty złożone przy pomocy poczty elektronicznej, zawierające wypełnione komputerowo, ale niepodpisane dokumenty, nie będą rozpatrywane. Wpisanie komputerowo nazwiska lub danych oferenta bez odręcznego podpisu nie będzie traktowane jako podpisanie dokumentu. W ramach postępowania, oceniane będą wyłącznie oferty złożone w terminie określonym poniżej, kompletne i wypełnione na drukach stanowiących załączniki do Zapytania.
      2. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu przy składaniu ofert drogą pocztową ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową, czy kurierską.
      3. Termin składania ofert upływa w dniu 19 maja 2023 roku o godzinie 9:00. Oferty złożone po tym terminie nie zostaną rozpatrzone.
      4. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 19 maja 2023 roku o godzinie 9:15 na sali konferencyjnej (IV piętro pok. 4.6).
      5. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy, to do oferty należy dołączy stosowne pełnomocnictwo. W przypadku konsorcjum osób fizycznych oferta powinna być podpisana przez osobę wskazaną do reprezentowania konsorcjum.
    2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy oraz postanowienia umowy:

      1. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium oraz zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
      2. Zamawiający podpiszę umowę z wybranym Wykonawcą. Wzór umowy jest dostępny na żądanie Wykonawcy.
      3. Przedmiot umowy wykonany zostanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
    3. Odrzucenie oferty:

      1. W niniejszym postępowaniu zostanie odrzucona oferta Wykonawcy, który:
        1. złoży ofertę niezgodną z treścią niniejszego zapytania ofertowego,
        2. złoży ofertę niekompletną, tj., niezawierającą oświadczeń i dokumentów wymaganych przez Zamawiającego,
        3. przedstawi nieprawdziwe informacje,
        4. nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, złożył ofertę, która zawiera rażąco niską cenę rozumianą jako cenę, która jest nierealistyczna, niewiarygodna w porównaniu do cen rynkowych podobnych zamówień i innych ofert złożonych w toku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia.
    4. Udzielanie informacji:

    Do porozumiewania z Wykonawcami upoważniona jest następująca osoba:

    • w zakresie opisu przedmiotu zamówienia: Dorota Struska – Starszy Specjalista Pracy Socjalnej - Koordynator Usług Społecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim, tel.: 41 276 76 41,
    • w zakresie procedury postępowania, Andrzej Kaczmarski - Kierownik Działu Administracyjno-Technicznego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim, tel.: 41 276 76 30,
    1. Termin związania ofertą:

    Ustala się, że Wykonawca składający ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni. Bieg terminu związania oferty rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

    1. Klauzula informacyjna dla osób fizycznych dotycząca przetwarzania danych osobowych:

    Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
    z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dale] „RODO", informujemy, że:

    1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Świętokrzyska 22, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, woj. Świętokrzyskie, tel. 41 276 76 00 faks: 41 265 22 51;
    2. Inspektorem ochrony danych osobowych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim jest Pan Grzegorz Stawiarski, tel. 41 276 76 35
    3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: świadczenie usług terapeutycznych w zakresie terapii uzależnień w ramach tworzenia kręgów wsparcia, w szczególności dla osób z niepełnosprawnością oraz realizacji koszyka usług w mieszkaniach wspomaganych, prowadzonej w trybie zapytania ofertowego o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000,00 złotych netto.
    4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty uczestniczące w postępowaniu o udzielenie niniejszego postępowania.
    5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresie równym okresowi przechowywania przez Zamawiającego dokumentacji niniejszego postępowania.
    6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
      W przypadku nie podania danych osobowych oferta będzie podlegała odrzuceniu.
    7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
    8. Posiada Pani/Pan:
      1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
      2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
      3. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
      4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ze przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
    9. Nie przysługuje Pani/Panu:
      1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
      2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
      3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

     

    1. Pozostałe postanowienia i informacje:

      1. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
      2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych..
      3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
      4. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych dostaw.
      5. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść zapytania ofertowego. Dokonaną zmianę zapytania ofertowego Zamawiający niezwłocznie zamieszcza na stronie internetowej.
      6. Wybór najkorzystniejszej oferty jest ostateczny i nie podlega procedurze odwoławczej.
      7. Po zakończeniu postępowania Wykonawcy, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia zostaną zawiadomieni o wyborze najkorzystniejszej oferty.
      8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
        1. dokonania oceny ofert przed badaniem, a następnie wezwania tylko Wykonawcy, którego oferta została oceniona najwyżej, w celu uzupełnienia braków w ofercie lub złożenia wyjaśnień do treści oferty. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, nie spełni warunków udziału w postępowaniu lub uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze ofertę Wykonawcy, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert;
        2. negocjowania ceny oferty, jeżeli w wyznaczonym terminie wpłynie tylko jedna ważna i niepodlegająca odrzuceniu oferta;
        3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zakończenia niniejszego postępowania bez wyboru żadnej oferty (w stosunku do całego zamówienia) bez prawa Wykonawcy do żądania zwrotu kosztów przygotowania i złożenia oferty.
        4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyn, na każdym etapie postępowania, a także do pozostawienia postępowania bez wyboru oferty.
        5. Zamawiający wskazuje, że zawarcie umowy dot. realizacji zamówienia nastąpi nie później niż w terminie do 3 dni od zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.