artykuł nr 1

Zaproszenie do składania ofert - na zorganizowanie jednodniowej wycieczki do Parku Rozrywki FlySky w Kielcach oraz Ogrodu Zoologicznego „Leśne Zacisze” w Lisowie dla 53 osób w związku z realizowanym przez Gminę Ostrowiec Świętokrzyski / Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim projektem „Opracowanie i pilotażowe wdrożenie mechanizmów i planów deinstytucjonalizacji usług społecznych” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 Oś Priorytetowa II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Działania 2.8 Rozwój usług społecznych świadczonych w środowisku lokalnym.

A.261.14.2023

  1. Nazwa i adres Zamawiającego

Gmina Ostrowiec Świętokrzyski - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Świętokrzyska 22, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski,
woj. świętokrzyskie, tel. 41 276 76 00, faks: 41 265 22 51.

  1. Tryb udzielania zamówienia:

    1. Zamówienie prowadzone jest z wyłączeniem stosowania przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
    2. Wartość zamówienia nie przekracza kwoty 130000,00 złotych netto.
  2. Opis przedmiotu zamówienia:

    1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie jednodniowej wycieczki do Parku Rozrywki FlySky w Kielcach oraz Ogrodu Zoologicznego „Leśne Zacisze” w Lisowie dla 53 osób, w tym 13 osób dorosłych, 36 dzieci oraz 4 opiekunów związku z realizowanym przez Gminę Ostrowiec Świętokrzyski / Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim projektem „Opracowanie i pilotażowe wdrożenie mechanizmów i planów deinstytucjonalizacji usług społecznych” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 Oś Priorytetowa II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Działania 2.8 Rozwój usług społecznych świadczonych w środowisku lokalnym według standardów wskazanych przez Zamawiającego.

    2. Termin realizacji zamówienia: 07.07.2023 r.

    3. Szczegółowy program wycieczki stanowi Załącznik Nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego.

    4. W ramach oferty Wykonawca zapewni:

      1. przejazd klimatyzowanym autokarem, ze sprawnym systemem audio z Ostrowca Świętokrzyskiego do miejsc przeznaczenia oraz powrót do Ostrowca Świętokrzyskiego,
      2. opiekę pilota wycieczki posiadającego odpowiednie uprawnienia oraz doświadczenie,
      3. bilety wstępu do miejsc wskazanych w ust. 1 opisu przedmiotu zamówienia,
      4. zapewnienie przewodników w trakcie zwiedzania obiektów i miejsc zgodnie z programem wycieczki,
      5. zapewnienie wyżywienia dla uczestników wycieczki - obiad dwudaniowy z napojem (np. zupa, frytki, nuggetsy, surówka, kompot),
      6. ubezpieczenie NNW wszystkich uczestników wycieczki (53 osoby) w cenie realizacji zamówienia, obejmujące ochroną ubezpieczeniową ewentualne następstwa nieszczęśliwych wypadków.
    5. Zamawiający może bez podania przyczyny zmniejszyć liczbę uczestników.

    1. Obowiązki Wykonawcy dotyczące realizacji zamówienia:

     

    1. Wykonawca zobowiązany jest do:
      1. zapewnienia na własny koszt transportu:
        1. z Ostrowca Świętokrzyskiego, os. Słoneczne 41 (zbiórka pod sklepem Lidl) do Ogrodu Zoologicznego „Leśne Zacisze”, Lisów, ul. Wygwizdów 6, 26-026 Morawica
        2. z Ogrodu Zoologicznego „Leśne Zacisze”, Lisów, ul. Wygwizdów 6, 26-026 Morawica do Parku Rozrywki FlySky, Skrajna 86B, 25-650 Kielce
        3. z Parku Rozrywki FlySky, Skrajna 86B, 25-650 Kielce do Ostrowca Świętokrzyskiego, os. Słoneczne 41 (sklep Lidl).
      2. przewozu uczestników wycieczki zgodnie z obowiązującymi w zakresie przewozu osób przepisami prawa,
      3. zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków przejazdu dla uczestników wycieczki, pojazdem sprawnym technicznie i dopuszczonym do ruchu kołowego,
      4. pokrycia wszystkich wymaganych opłat klimatycznych, drogowych i parkingowych (w tym opłat za parkingi w czasie postoju),
      5. zapewnienia oraz pokrycia kosztu opiekuna wycieczki (od wyjazdu do przyjazdu) oraz przewodników miejscowych,
      6. informowania Zamawiającego o wszelkich problemach i nieprawidłowościach związanych z realizacją niniejszego zamówienia.
    2. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli sposobu realizacji zamówienia

     

    1. Warunki udziału w postępowaniu

      1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu:
        1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,
        2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny,
          a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
        3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
      2. W celu dokonania oceny spełnienia w/w warunków udziału w postępowaniu Wykonawca wypełni i złoży wraz z ofertą podpisany Załącznik Nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.
    2. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie należy dołączyć do oferty:

      1. Formularz ofertowy - Załącznik Nr 2.
      2. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu według Załącznik Nr 3.
      3. Oświadczenie o spełnienie wymagań RODO według Załącznika Nr 4.
    3. Opis sposobu przygotowania ofert:

      1. Oferta powinna być sporządzona na formularzu ofertowym, którego wzór stanowi Załącznik Nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.
      2. Zaoferowana cena musi być wyrażona, jako cena netto i brutto w złotych polskich wg obowiązujących przepisów na dzień sporządzenia oferty i określać wartość przedmiotu zamówienia w sposób kompletny i jednoznaczny.
      3. Ceny należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą będą prowadzone wyłącznie w PLN.
      4. Oferta, jak również wszystkie oświadczenia i inne dokumenty, stanowiące integralną część oferty (Załączniki), muszą być podpisane przez upoważnionego Przedstawiciela lub Przedstawicieli Wykonawcy, zgodnie z wpisem w odpowiednim dokumencie uprawniającym do występowania w obrocie prawnym w imieniu Wykonawcy.
      5. Oferty złożone po terminie nie będą brane pod uwagę i nie będą zwracane do kierującego ofertę.
    1. Kryterium oraz sposób oceny ofert:

    Kryterium oceny ofert:

    Lp.Nazwa kryteriumWaga [%]Liczba możliwych do uzyskania punktów
    1.Cena  (C)100100
    1. Cena (C) - kryterium cena brutto za wykonanie całkowitej usługi stanowiącej sumę wartości wskazanej w Załączniku Nr 2.
      Liczba punktów zostanie przyznana w oparciu o następujący wzór:

    P = (C n/C b) x 100 pkt

    gdzie:
    P - liczba punktów,
    C n - cena najtańszej oferty,
    C b - cena oferty badanej.

    Spośród ofert ważnych i niepodlegających odrzuceniu Zamawiający wybierze oferty z największą liczbą punktów. Maksymalnie wykonawca może zdobyć 100 pkt.

    Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ze dwie lub więcej ofert przedstawiają taką samą liczbę punktów, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.

    Z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta umowa o udzielenie zamówienia publicznego.

    1. Miejsce oraz termin składania ofert:

      1. Zainteresowanych prosimy o składanie ofert w języku polskim:
        • w formie papierowej w siedzibie Zamawiającego przy ul. Świętokrzyskiej 22 w Ostrowcu Świętokrzyskim (pok. 4.15 - Sekretariat), w zamkniętej kopercie z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem: „zorganizowanie jednodniowej wycieczki do Parku Rozrywki FlySky w Kielcach oraz Ogrodu Zoologicznego „Leśne Zacisze” w Lisowie dla 53 osób”.
        • pocztą elektroniczną na adres: biuro@mopsostrowiec.pl. Wiadomość musi zawierać wszystkie wymagane dokumenty. Zarówno formularz oferty cenowej, jak i wszystkie wymagane załączniki muszą mieć formę czytelnych skanów (w formacie .pdf lub jako pliki graficzne .jpg lub .png) podpisanych dokumentów. Oferty złożone przy pomocy poczty elektronicznej, zawierające wypełnione komputerowo, ale niepodpisane dokumenty, nie będą rozpatrywane. Wpisanie komputerowo nazwiska lub danych oferenta bez odręcznego podpisu nie będzie traktowane jako podpisanie dokumentu. W ramach postępowania, oceniane będą wyłącznie oferty złożone w terminie określonym poniżej, kompletne i wypełnione na drukach stanowiących załączniki do Zapytania.
      2. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu przy składaniu ofert drogą pocztową ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową, czy kurierską.
      3. Termin składania ofert upływa w dniu 30 czerwca 2023 roku o godzinie 10:00. Oferty złożone po tym terminie nie zostaną rozpatrzone.
      4. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 30 czerwca 2023 roku o godzinie 10:15 na sali konferencyjnej (IV piętro pok. 4.6).
      5. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy, to do oferty należy dołączy stosowne pełnomocnictwo. W przypadku konsorcjum osób fizycznych oferta powinna być podpisana przez osobę wskazaną do reprezentowania konsorcjum.
    2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy oraz postanowienia umowy:

      1. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium oraz zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
      2. Zamawiający podpisze umowę z wybranym Wykonawcą. Wzór umowy jest dostępny na żądanie Wykonawcy.
      3. Przedmiot umowy wykonany zostanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
    3. Odrzucenie oferty:

      1. W niniejszym postępowaniu zostanie odrzucona oferta Wykonawcy, który:
        1. złoży ofertę niezgodną z treścią niniejszego zapytania ofertowego,
        2. złoży ofertę niekompletną, tj. niezawierającą oświadczeń i dokumentów wymaganych przez Zamawiającego,
        3. przedstawi nieprawdziwe informacje,
        4. nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, złożył ofertę, która zawiera rażąco niską cenę rozumianą jako cenę, która jest nierealistyczna, niewiarygodna w porównaniu do cen rynkowych podobnych zamówień i innych ofert złożonych w toku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia.
    4. Udzielanie informacji:

    Do porozumiewania są z Wykonawcami upoważniona jest następująca osoba:

    • w zakresie opisu przedmiotu zamówienia: Dorota Struska – Starszy Specjalista Pracy Socjalnej - Koordynator Usług Społecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim, tel.: 41 276 76 41.

    • w zakresie procedury postępowania: Sylwester Wesołowski – Zastępca Kierownika Działu Administracyjno-Technicznego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim, tel.: 41 276 76 27

    1. Termin związania ofertą:

    Ustala się, że Wykonawca składający ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni.
    Bieg terminu związania oferty rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

    1. Klauzula informacyjna dla osób fizycznych dotycząca przetwarzania danych osobowych:

    Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO", informujemy, że:

    1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Świętokrzyska 22, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, woj. Świętokrzyskie, tel. 41 276 76 00 faks: 41 265 22 51.
    2. Inspektorem ochrony danych osobowych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim jest Pan Grzegorz Stawiarski, tel. 41 276 76 35.
    3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a oraz c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na

      zorganizowanie jednodniowej wycieczki do Parku Rozrywki FlySky w Kielcach oraz Ogrodu Zoologicznego „Leśne Zacisze” w Lisowie dla 53 osób, prowadzonym w trybie zapytania ofertowego o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000,00 złotych netto.

    4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty uczestniczące w postępowaniu o udzielenie niniejszego postępowania.
    5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresie równym okresowi przechowywania przez Zamawiającego dokumentacji niniejszego postępowania.
    6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
      W przypadku nie podania danych osobowych oferta będzie podlegała odrzuceniu.
    7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
    8. Posiada Pani/Pan:
      1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
      2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
      3. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
      4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ze przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
    9. Nie przysługuje Pani/Panu:
      1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
      2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
      3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

     

    1. Pozostałe postanowienia i informacje:

      1. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
      2. Zamawiający nie dopuszcza możliwość składania ofert częściowych.
      3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
      4. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług.
      5. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść zapytania ofertowego. Dokonaną zmianę zapytania ofertowego Zamawiający niezwłocznie zamieszcza na stronie internetowej.
      6. Wybór najkorzystniejszej oferty jest ostateczny i nie podlega procedurze odwoławczej.
      7. Po zakończeniu postępowania Wykonawcy, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia zostaną zawiadomieni o wyborze najkorzystniejszej oferty.
      8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
        1. dokonania oceny ofert przed badaniem, a następnie wezwania tylko Wykonawcy, którego oferta została oceniona najwyżej, w celu uzupełnienia braków w ofercie lub złożenia wyjaśnień do treści oferty. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, nie spełni warunków udziału w postępowaniu lub uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze ofertę Wykonawcy, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert,
        2. negocjowania ceny oferty, jeżeli w wyznaczonym terminie wpłynie tylko jedna ważna i niepodlegająca odrzuceniu oferta,
        3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zakończenia niniejszego postępowania bez wyboru żadnej oferty (w stosunku do całego zamówienia) bez prawa Wykonawcy do żądania zwrotu kosztów przygotowania i złożenia oferty,
        4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyn, na każdym etapie postępowania, a także do pozostawienia postępowania bez wyboru oferty,
        5. Zamawiający wskazuje, że zawarcie umowy dot. realizacji zamówienia nastąpi nie później niż w terminie do 3 dni od zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.