b) obywatelstwo polskie,
c) co najmniej czteroletnie doświadczenie zawodowe,
d) nieposzlakowana opinia,
e) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
f) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
g) o zatrudnienie mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej lub obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pod warunkiem posiadania znajomości języka polskiego, potwierdzonej dokumentem określanym w przepisach o służbie cywilnej,
h) znajomość ustawy o pomocy społecznej, kodeksu postępowania administracyjnego, o finansach publicznych, o ochronie zdrowia psychicznego, kodeks rodzinny i opiekuńczy, o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
a) znajomość programu POMOST,
b) co najmniej pięcioletnie doświadczenie w pomocy społecznej,
c) kwalifikacje niezbędne do wykonywania zawodu pracownika socjalnego, zgodnie z art. 116 oraz 156 ustawy z 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
d) umiejętność podejmowania decyzji,
e) umiejętność kierowania zespołami pracowniczymi,
f) umiejętność pracy w zespole,
g) sumienność, rzetelność, staranność, komunikatywność.
a) bezpośredni nadzór i koordynacja zadań realizowanych przez Dział Pomocy Środowiskowej wskazanych przez Kierownika Działu, a w szczególności:
- koordynowanie zadaniami realizowanymi przez pracowników socjalnych, w tym m.in. sprawdzanie sporządzonych przez pracowników socjalnych wywiadów środowiskowych, pod względem prawidłowości i zgodności z ustawą o pomocy społecznej oraz innymi aktami wykonawczymi do tej ustawy,
- koordynacja zadań dotyczących instrukcji kancelaryjnej, instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania składnicy akt Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
b) współudział w opracowaniu planu budżetu i analizie jego wykorzystania,
c) podejmowanie i podpisywanie decyzji administracyjnych oraz zaświadczeń zgodnie z upoważnieniem Prezydenta Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego,
d) kontrola nad poprawnym i sprawnym wypełnianiem obowiązków służbowych przez podległych pracowników,
e) wdrażanie i realizacja procedur kontroli zarządczej zgodnie z obowiązującym zarządzeniem Dyrektora Ośrodka w sprawie ustalenia systemu kontroli zarządczej w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej,
f) zastępowanie Kierownika Działu podczas jego nieobecności.
Praca biurowa, przy komputerze.
W przypadku osób, które w wyniku niniejszego naboru podejmą po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w rozumieniu art. 16 ust. 3 w/w ustawy o pracownikach samorządowych, umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy.
W czasie trwania w/w umowy o pracę na czas określony dla pracownika organizuje się służbę przygotowawczą, zgodnie z art. 19 w/w ustawy o pracownikach samorządowych i zarządzeniem Nr 26/2009 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim z dnia 10 grudnia 2009 r. w sprawie szczegółowego sposobu przeprowadzania służby przygotowawczej i organizowania egzaminu kończącego tę służbę w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6 %.
a) życiorys zawodowy,
b) list motywacyjny,
c) dokument poświadczający wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów),
d) kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie - wg załącznika Nr 1 do ogłoszenia,
e) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych wraz z klauzulą informacyjną – wg załącznika Nr 2 do ogłoszenia,
f) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
Osoba, której zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia będzie zobowiązana dostarczyć zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie, bowiem z art. 6 ust. 3 w/w ustawy o pracownikach samorządowych wynika, że jako pracownik samorządowy na stanowisku urzędniczym nie może być zatrudniona osoba skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie MOPS w Ostrowcu Św. pok. nr 4.15* lub pocztą na adres Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski,
ul. Świętokrzyska 22, z dopiskiem Dotyczy naboru na stanowisko Zastępca Kierownika w Dziale Pomocy Środowiskowej w terminie do dnia 25 maja 2020 r.
Aplikacje, które wpłyną do MOPS po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Po formalnym dopuszczeniu kandydatów do dalszej rekrutacji kolejny etap naboru będzie się składał:
- z testu merytorycznego, którego celem jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania pracy na wolnym stanowisku i/lub
- z rozmowy kwalifikacyjnej, która pozwoli na poznanie predyspozycji i umiejętności kandydata gwarantujących prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków.
O sposobie rekrutacji zdecyduje Dyrektor Ośrodka.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim www.mopsostrowiec.4bip.pl oraz na tablicy informacyjnej MOPS w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Świętokrzyska 22, przez okres trzech miesięcy.
* W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną, w przypadku składania dokumentów osobiście prosimy o zgłoszenie chęci wejścia do budynku pod numerem telefonu 41 276 76 00
DYREKTOR
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Ostrowcu Świętokrzyskim
mgr Magdalena Salwerowicz