artykuł nr 1

Zapytanie ofertowe na zakup i dostawa środków ochrony indywidualnej i środków do dezynfekcji w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 dla potrzeb Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim w ramach projektu „Akcja Aktywizacja”

Znak sprawy: A.261.41.2020

Tytuł projektu: „Akcja Aktywizacja”

Dofinansowanie: Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego  na lata 2014-2021

Nr projektu: RPSW.09.01.00-26-0019/18

Numer i nazwa Osi priorytetowej: IX. Włączenie społeczne i walka z ubóstwem

Numer i nazwa działania: 9.1 Aktywna integracja zwiększającą szanse na zatrudnienie

I. Nazwa i adres Zamawiającego:

Gmina Ostrowiec Świętokrzyski - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Świętokrzyska 22, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, woj. Świętokrzyskie, tel. (41) 276 76 00, faks: (41) 265 22 51.

II. Wspólny słownik Zamówień (CPV):

  • 33000000-0 - Urządzenia medyczne, farmaceutyki i produkty do pielęgnacji ciała
  • 33600000-6 - Produkty farmaceutyczne
  • 33631600-8 - Środki antyseptyczne i dezynfekcyjne
  • 33741300-9 - Środek odkażający do rąk
  • 35800000-2 - Sprzęt osobisty i pomocniczy
  • 18143000-3 - Akcesoria ochronne
  • 35113400-3 - Odzież ochronna i zabezpieczająca
  • 33680000-0 - Wyroby farmaceutyczne
  • 18424300-0 - Rękawice jednorazowe

III. Tryb udzielania zamówienia:

  1. Zamówienie prowadzone jest z wyłączeniem stosowania przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych, w trybie zapytania ofertowego zgodnie z zasadą konkurencyjności określoną w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020
  2. Zapytanie zostało upublicznione w bazie konkurencyjności (https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/)

IV. Opis przedmiotu Zamówienia:

  1. Zakup i dostawa środków ochrony indywidualnej i środków do dezynfekcji w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19  dla potrzeb  Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim w ramach projektu „Akcja Aktywizacja”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 - 2021, Oś priorytetowa 9. – Włączenie społeczne i walka z ubóstwem, Działanie 9.1 – Aktywna integracja zwiększająca szanse na zatrudnienie.
  2. Wykaz środków przedmiotu zamówienia został określony w załączniku Nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego
  3. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu środki ochrony indywidualnej  i środków do dezynfekcji pochodzące z legalnych kanałów dystrybucji, fabrycznie nowych, wolnych od wad, pełnowartościowych, w pierwszym gatunku, nie noszących znamion użytkowania, nie objętych prawami osób trzecich i wolnych od jakichkolwiek obciążeń, spełniające normy stawiane przez prawo polskie oraz spełniające wymagania w zakresie jakości i standardów bezpieczeństwa określonych w przepisach UE oraz wytycznych Ministerstwa Zdrowia opublikowanego pod adresem: https://www.gov.pl/web/zdrowie/informacje-dotyczace-produktow-wykorzystywanych-podczas-zwalczania-covid-19.
  4. Wszystkie środki powinny posiadać oznakowania/ulotki informacyjne w języku polskim informujące o producencie, dacie produkcji, sposobie użycia i wszelkie informacje niezbędne do prawidłowego użytkowania przedmiotu zamówienia.
  5. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć środki ochronne i środki do dezynfekcji do siedziby Zamawiającego przy  ul. Świętokrzyskiej 22 w Ostrowcu Świętokrzyskim.
  6. Wzór umowy stanowi załącznik nr 4.
  7. Koszty związane z dostarczeniem środków ochronnych i środków do dezynfekcji do siedziby Zamawiającego, ponosi Wykonawca.
  8. Wykonawca ponosi ryzyko utraty bądź uszkodzenia przedmiotu zamówienia do momentu odbioru dostawy przez Zamawiającego.

V. Termin realizacji zamówienia:

Termin wykonania zamówienia: 10 dni od dnia podpisania umowy.

VI. Warunki udziału w postępowaniu i Wykluczenie Wykonawcy:

A. Warunki udziału w postępowaniu:
  1. Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
  2. Wiedza i doświadczenie: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
  3. Potencjał techniczny Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
  4. Osoby zdolne do wykonania zamówienia: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
  5. Sytuacja ekonomiczna i finansowa: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
B. Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania jeżeli jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągnięcia zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy, polegające w szczególności na:
  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
  2. posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji;
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

VII. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie należy dołączyć do oferty:

  1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1
  2. Wypełniony formularz cenowy - załącznik nr 2
  3. Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych - załącznik nr 3
  4. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia - lub wskazanie przez Wykonawcę adresu internetowego ogólnodostępnej bezpłatnej bazy danych, z której Zamawiający ww. dokument może pobrać.
  5. Podpisany wzór umowy – załącznik nr 4
  6. Szczegółowa specyfikacja oferowanych środków.

W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, dokumenty, o których mowa w poz. nr 3, 4 - składa każdy z nich.

VIII. Opis sposobu obliczania ceny:

  1. Wykonawca podaje cenę ofertową brutto w PLN (cyfrowo i słownie), z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
  2. Cenę ofertową należy obliczyć w oparciu o formularz cenowy (załącznik nr 2 do zapytania ofertowego), a następnie przenieść do formularza ofertowego (załącznik nr 1 do zapytania ofertowego).
  3. Zaoferowana cena powinna obejmować wszelkie koszty jakie poniesie Wykonawca z tytułu realizacji zamówienia i nie może ulec zmianie.
  4. Zamawiający nie dopuszcza przedstawiania ceny ofertowej w kilku wariantach. W przypadku przedstawienia ceny w taki sposób oferta zostanie odrzucona.
  5. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
  6. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.

IX. Kryterium oraz sposób oceny ofert:

Kryterium oceny wyboru ofert stanowi najniższa cena (100 %), z zachowaniem podziału określonego w poniższej tabeli:

Lp.Kryterium oceny ofertWaga [%]
1Cena (C)100

Cena (C) - kryterium cena brutto za całość zamówienia

Liczba punktów zostanie przyznana w oparciu o następujący wzór:

P=Cn/Cb*100 pkt.
gdzie:
P - liczba punktów

Cn - cena najtańszej oferty
Cb - cena badanej oferty

Spośród ofert ważnych i niepodlegających odrzuceniu Zamawiający wybierze oferty z największą całkowitą liczbą punktów.
Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, zostały złożone oferty o takiej samej cenie i otrzymały taką samą liczbę punktów, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
Z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta umowa o udzielenie zamówienia publicznego.

X. Miejsce oraz termin składania ofert:

  1. Zainteresowanych prosimy o składanie ofert w języku polskim w formie papierowej w siedzibie Zamawiającego przy ul. Świętokrzyskiej 22 w Ostrowcu Świętokrzyskim (pok. 4.15 - Sekretariat), w zamkniętej kopercie z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem:
    ’Oferta na zakup i dostawa środków ochrony indywidualnej i środków do dezynfekcji w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19  dla potrzeb  Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim w ramach projektu „Akcja Aktywizacja””.
  2. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu przy składaniu ofert drogą pocztową ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską.
  3. Termin składania ofert upływa w dniu 23 października 2020 roku o godzinie 900. Oferty złożone po tym terminie nie zostaną rozpatrzone.
  4. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 23 października 2020 roku o godzinie 915 na Sali konferencyjnej (IV piętro pok. 4.6).
  5. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy, to do oferty należy dołączy stosowne pełnomocnictwo. W przypadku konsorcjum osób fizycznych oferta powinna być podpisana przez osobę wskazaną do reprezentowania konsorcjum.

XI. Udzielanie informacji:

Do porozumiewania są z Wykonawcami upoważniona jest następująca osoba:

  • w zakresie opisu przedmiotu zamówienia,
  • w zakresie procedury postępowania,

Andrzej Kaczmarski Kierownik Działu Administracyjnego MOPS w Ostrowcu Św., ul. Świętokrzyska 22, pok. 3.15, tel.: 41 276 76 30,

XII. Termin związania ofertą:

Ustala się, ze Wykonawca składający ofertę pozostaje niż związany przez okres 30 dni.

Bieg terminu związania oferty rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

XIII. Klauzula informacyjna dla osób fizycznych dotycząca przetwarzania danych osobowych:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dale] „RODO", informujemy, że:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Świętokrzyska 22, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, woj. Świętokrzyskie, tel. 41 276 76 00 faks: 41 265 22 51;
  2. inspektorem ochrony danych osobowych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim jest Pan Grzegorz Stawiarski, tel. 41 276 76 35
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit.  c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zakup i dostawę środków ochronnych dla potrzeb  Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim w ramach projektu „Akcja Aktywizacja”,;
  4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty uczestniczące w postępowaniu o udzielenie niniejszego postępowania oraz przedstawiciele instytucji finansujących projekt pn. „Akcja Aktywizacja”:
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresie równym okresowi przechowywania przez Zamawiającego dokumentacji niniejszego postępowania oraz dokumentacji projektu pn. „Akcja Aktywizacja”;
  6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z zasadą konkurencyjności, określoną w rozdz. 6.5.2 Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020. W przypadku nie podania danych osobowych oferta będzie podlegała odrzuceniu.
  7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
  8. posiada Pani/Pan:
    a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
    b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
    c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
    d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
  9. nie przysługuje Pani/Panu:
    a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
    b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
    c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

XIV. Zmiana umowy na realizację zamówienia:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania zmian postanowień umowy również w przypadku:

  1. Gdy produkt określony w opisie przedmiotu zamówienia a następnie w umowie, przestał być produkowany i jest niedostępny, co będzie potwierdzone stosownym pismem. W takiej sytuacji Wykonawca może zaproponować inny produkt, który musi spełniać parametry określone przez Zamawiającego, za cenę określoną w ofercie Wykonawcy i umowie;
  2. Zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego;
  3. Zmiany stawki podatku VAT.

XV. Pozostałe postanowienia i informacje:

  1. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
  2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
  3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
  4. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenie zamówień polegających na powtórzeniu podobnych dostaw.
  5. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść zapytania ofertowego. Dokonaną zmianę zapytania ofertowego Zamawiający niezwłocznie zamieszcza na stronie internetowej.
  6. Wybór najkorzystniejszej oferty jest ostateczny i nie podlega procedurze odwoławczej.
  7. Po zakończeniu postępowania Wykonawcy, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia zostaną zawiadomieni o wyborze najkorzystniejszej oferty.
  8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
    1. dokonania oceny ofert przed badaniem, a następnie wezwania tylko Wykonawcy, którego oferta została oceniona najwyżej, w celu uzupełnienia braków w ofercie lub złożenia wyjaśnień do treści oferty. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, nie spełni warunków udziału w postępowaniu lub uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze ofertę Wykonawcy, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert;
    2. unieważnienia postępowania bez podania przyczyny na każdym jego etapie.